Category

PVnieuws

Category

Organiseert u regelmatig (bedrijfs)feesten? Dan is het misschien het overwegen waard om zelf bepaalde horeca-apparatuur aan te schaffen dan steeds in te huren. Dit kan namelijk flink wat kosten schelen en eventueel kunt u het zelf ook weer verhuren, waardoor het misschien zelfs geld op kan leveren.

Welke apparatuur voor u interessant is om aan te schaffen kunt u natuurlijk het beste zelf inschatten. De apparatuur moet dan wel regelmatig gebruikt worden en natuurlijk ook onderhouden worden dus belangrijk is wel dat de apparatuur niet maanden stilstaat.

Wij hebben wel een aantal tips voor u, wat handig is voor uw basisuitrusting:

  1. Barkoeling: Barkoelingen zijn over het algemeen voorzien van ledverlichting, waardoor de drankjes op een mooie manier gepresenteerd kunnen worden, maar nog belangrijker is dat de ventilator in de barkoeling zorgt voor een gelijkmatige temperatuurverdeling en dat de drankjes dus heerlijk koel geserveerd kunnen worden.
  2. Koffiemachine: Een feest is niet compleet met een goed kopje koffie voor ontvangst of afsluiting. Tegenwoordig is vaak een gewoon bakje zwarte koffie niet meer voldoende en willen de gasten vaak de keuze hebben uit cappuccino, latte macchiato, espresso, etc. De koffiemachine is hierdoor geen overbodige luxe. Belangrijk wel test voor de aanschaf van de koffie ook een aantal verschillende merken koffiebonen, want ook deze kunnen erg bepalend zijn voor de smaak van de koffie.
  3. Terrasverwarmers: Ondanks dat de avonden nu warm en zwoel zijn, breekt er ook weer een andere periode aan. U wilt natuurlijk niet dat uw gasten buiten in de kou moeten staan. Een terrasverwarmer is dan een gemakkelijke manier om het terras te verwarmen. Ze zijn mobiel dus ook op veel verschillende plekken in te zetten.

Wilt u bekijken welke mogelijkheden er zijn qua horeca-apparatuur neem dan een kijkje op Horecarama.nl zij hebben een groot assortiment aan apparatuur, accessoires, en inrichting.

Let the party begin!

Op zoek naar promotiemateriaal? Om het bedrijf te promoten is het een goed idee om een flyer of brochure te laten drukken. Op deze manier krijgt de lezer in één oogopslag meer te lezen over het bedrijf.

Een flyer verschilt natuurlijk enorm van een brochure. Waar een flyer in een oogopslag laat zien wat u wilt demonstreren, is een brochure meer uitgebreid en kunt u hier meer informatie in kwijt over het bedrijf, de diensten etc.

Flyers drukken
Anno 2017 leven wij in een digitaal tijdperk. Een tijdperk waarin een flyer een bijzonder middel is om klanten tijdens een seminar of bijeenkomst te enthousiasmeren over uw bedrijf. Waarom moet een klant juist voor uw bedrijf kiezen en niet voor een ander? Laat flyers drukken zodat gasten in één oogopslag kunnen zien wat uw bedrijf te bieden heeft.

Brochure drukken
Een flyer is een mooi middel om in één oogopslag te laten zien wat de klant kan verwachten, maar het is natuurlijk ook fijn om daarnaast een brochure te kunnen aanbieden waarin de klant kan teruglezen wat de diensten zijn van het bedrijf, wat hij kan verwachten etc. Laat daarom een brochure drukken om nog eens te benadrukken wat u heeft verteld in uw presentatie. Iets vergeten te vertellen tijdens de presentatie? Geen zorgen, wanneer u alles vermeldt in de brochure kan uw klant dit toch teruglezen in de brochure.

Met vriendelijke groet,
Redactie van Congres.nl

“Een ongeluk zit in een klein hoekje.” Deze gevleugelde uitspraak geeft precies weer waar we allemaal mee te maken hebben. Er kan namelijk altijd wat gebeuren. Dit geldt ook voor een ondernemer. Heb je personeel in dienst dan maken ook zij kans om schade te veroorzaken. Ook bewuste schade veroorzaken kan voorkomen, hoewel we daar niet vanuit gaan. Maar wie is verantwoordelijk voor schade door personeel.

Aansprakelijk voor schade

Als een werknemer in jouw werkplaats schade veroorzaakt is het belangrijk om te weten of er opzet in het spel is. Als dat duidelijk aangetoond kan worden kun je je werknemer aansprakelijk stellen. Maar je bent wel zelf verantwoordelijk. Is er geen sprake van opzet? Dan ben je sowieso aansprakelijk. Schade door personeel aan eigendommen van derden kan ook voorkomen. Je kunt daar als werkgever verantwoordelijk worden gemaakt en derhalve ook aansprakelijk. Als je werknemer schade lijdt tijdens het werk dan ben jij aansprakelijk voor de gevolgen. Tenzij je kunt aantonen dat het nalatigheid of roekeloosheid van de werknemer is geweest.

Schade door personeel tijdens werktijd

Wanneer medewerkers schade veroorzaken tijdens werktijd ben jij als werkgever aansprakelijk. Daarom is het belangrijk dat je de juiste middelen ter beschikking stelt. Veilig materieel en de vereiste PBM’s zijn jouw verantwoording. Als er ongevallen gebeuren door ondeugdelijk materieel is de aansprakelijk snel bepaald. Dan loop je ook het risico dat eventueel betrokken derde partijen ook gaan claimen. Onderschat dit niet want door ongevallen is er altijd wel een partij die benadeeld wordt.

Schade door personeel buiten werktijd

Veel bedrijven stellen materieel beschikbaar aan het personeel. Je kunt hierbij denken aan gereedschappen en bijbehorende bedrijfsauto’s. Het is daarmee goed mogelijk dat een werknemer buiten werktijd schade maakt aan het materieel. Een bedrijfsauto is dan nog wel verzekerd. Maar jouw verzekeraar zou de werknemer wel aansprakelijk kunnen stellen. Als de medewerker schade aan anderen berokkent dan ben jij als werkgever niet aansprakelijk. Het is vooral een kwestie of de werknemer wel of niet onder jouw gezag op een bepaalde plaats is. Ongevallen tijdens bedrijfsuitjes zijn overigens wel voor rekening van de werkgever. Overmatig alcohol- of drugsgebruik kunnen dit wel ontkrachten.

Verzekeringen

Het is als ondernemer onvermijdelijk om een aantal verzekeringen af te sluiten. Tenzij je beschikt over een enorm financiële reserve. Maar de meeste ondernemers zullen de onderstaande verzekeringen overwegen om af te sluiten:

Een ongeluk voorkomen is beter dan de gevolgen dragen. Maar ongevallen komen nu eenmaal voor. Dan is het belangrijk dat je weet wanneer je wel of niet aansprakelijk bent. Verzeker je vervolgens goed voor o.a. de gevolgen van schade door personeel.

Aangezien medewerkers het gezicht van het bedrijf naar klanten zijn, is het belangrijk dat zij een verzorgd en representatief uiterlijk hebben. Potentiële klanten vormen hun mening over een persoon (en daarmee over het bedrijf als geheel) immers binnen een paar seconden tijdens het eerste contact.

De voorschriften en etiquette kunnen weliswaar verschillen per branche en doelgroep, maar nette kleding en een fatsoenlijk kapsel spelen een grote rol. Maar er moet ook aan de details gedacht worden, en naambadges dragen – hoe klein ze ook lijken – toch aanzienlijk bij aan een professionele en betrouwbare uitstraling (net zoals dat geldt voor visitekaartjes trouwens). Speelt duurzaamheid binnen het bedrijf een grote rol en is er een bepaald budget beschikbaar, dan kies je voor herbruikbare naambadges.

Duurzaam en besparen op kantoorkosten

Naamplaatjes voor medewerkers vallen meestal onder de kantoorkosten, dat bij veel bedrijven een soort sluitpost van de begroting vormt. Als er bijvoorbeeld naambordjes besteld moeten worden wordt er alleen op de prijs gelet, niet beseffend dat goedkope plaatjes eigenlijk toch veel geld kosten omdat ze vaak vervangen moeten worden. Het is raadzaam een keer goed te investeren in materialen die herbruikbaar zijn, dan dingen te kopen die snel kapot gaan en constant vervangen moeten worden. Voor branches met veel personeelswisselingen of stagiairs is het in dat geval goedkoper te kiezen voor herbruikbare naamplaatjes voor de medewerkers met direct klantcontact. De naambadges van UniqPrint.nl hebben een luxe uitstraling, maar je hebt toch gewoon zelf de mogelijkheid ze te bedrukken.

Met naamplaatjes besparen op marketingkosten

In sommige gevallen zullen naamplaatjes binnen het marketingbudget vallen, bijvoorbeeld wanneer medewerkers het bedrijf op een beurs of ander evenement zullen vertegenwoordigen. Ook in dit geval is het beter om voor herbruikbare badges te kiezen, omdat deze eenvoudig te bedrukken zijn met de namen van de afgevaardigde medewerkers. Gezamenlijke inkoop en het downloaden van gratis foto’s en andere afbeeldingen zijn trouwens andere tips om te besparen op marketingkosten.

Naambordjes voor klantevenementen

Organiseren jullie als bedrijf regelmatig bijeenkomsten voor klanten, netwerkborrels of andere zakelijke aangelegenheden? Dan kunnen herbruikbare naambadges voor ieder evenement gemakkelijk en snel zelf opnieuw bedrukt worden, waardoor bezoekers gemakkelijker contact leggen.

Binnen veel ondernemingen wordt er te weinig aandacht besteed aan het ontdekken, optimaliseren en inzetten van talent. Toch is het in de praktijk zo dat juist talenten zorgen voor de beste resultaten. In een uitgebreid interview liet ook de bestuursvoorzitter van de Kamer van Koophandel weten dat juist talent heel belangrijk is. Binnen het bedrijfsleven wordt de focus vaak op er gebreken gelegd, waarbij werknemers worden gewezen op de fouten die zij maken. Complimenten, schouderklopjes en het benoemen van talenten zijn een betere keuze, zeker wanneer de productiviteit omhoog moet.

Het opsporen van talenten van medewerkers
Het is niet altijd makkelijk voor werkgevers of leidinggevenden op talenten van medewerkers op te sporen. Wanneer niet bekend is wat de talenten van de werknemers precies zijn, dan kan er ook niet worden bekeken hoe deze het meest effectief kunnen worden ingezet voor de onderneming. Daarom zijn talentgesprekken heel handig. Tijdens talentgesprekken worden de talenten van de medewerkers besproken en kan direct worden gekeken hoe deze op de werkvloer goed van pas komen.

Ondernemers focussen meer op andere gesprekken
Veel bedrijven kiezen er in de praktijk voor om op regelmatige basis beoordelingsgesprekken plaats te laten vinden. Tijdens deze gesprekken wordt van de werkgever of leidinggevende(n) uit voornamelijk kritiek uitgesproken en dit werkt niet bepaald motiverend voor de medewerkers. Talentgesprekken zijn wel heel motiverend. Het is fijn voor medewerkers om te horen dat zij een talent hebben en dat de werkgever of leidinggevende het prettig zou vinden als dit talent verder wordt ontwikkeld voor het bedrijf. Dit geeft de medewerkers meer het gevoel dat zij gewaardeerd worden.

Job crafting kan helpen
Tijdens talentgesprekken kunnen de medewerkers zelf natuurlijk aangeven waar zij goed in zijn en echt in uitblinken op het werk, maar soms is het beter dat de werkgever zelf bekijkt waar nu precies de talenten liggen. Hierbij kan job crafting goed helpen. Door medewerkers de mogelijkheid te bieden om de taken binnen hun functie op een geheel eigen manier uit te voeren kan worden bekeken hoe dit wordt aangepakt. Zo komen er vaak unieke talenten naar voren waar het bedrijf voordeel mee kan doen. Door de talenten te bespreken tijdens talentgesprekken kan een plan worden gemaakt over het verder ontwikkelen van de unieke talenten.

In 2016 was in veel branches zichtbaar dat het economisch gezien beter begon te gaan in Nederland na een jarenlange recessie. Dit was vooral in de technische branche het geval. In 2015 kenden minder dan de helft van de bedrijven (45 procent) een omzetstijging. In 2016 was een sterke groei zichtbaar, en noteerden een meerderheid van de bedrijven (53 procent) een omzetstijging. Deze groei maakt het samen met de positieve prognoses voor 2017 nodig en mogelijk om te investeren in arbeidskrachten.

Verklaring van de grote vraag naar personeel in Eindhoven

Hoewel over het algemeen grote aantallen vacatures zich vaak meer concentreren in de Randstad, en dan met name in of om Amsterdam, vormt Eindhoven hier een uitzondering op. Waarom dan in deze stad? Eindhoven heeft allereerst veel werkgelegenheid door de vestiging van Philips hier. Deze elektronicagigant is waarschijnlijk al sinds de oprichting in 1891 goed geweest voor het grootst aantal vacatures voor technisch personeel. Een meer recente groeiende vraag naar medewerkers is afkomstig van de bedrijven die gevestigd zijn op het Science Park van de Technische Universiteit Eindhoven. Hoewel de meer dan 150 technologiebedrijven vooral start-ups en spin-offs van andere bedrijven zijn en voornamelijk zijn opgericht door ondernemende studenten en medewerkers, wordt ook extern gezocht naar professionals. Ook een technische achtergrond en woonachtig in deze regio? Klik hier voor geschikte vacatures.

Voor welke technische functies is de vraag het grootst?

De vraag naar technisch personeel is over de hele linie gegroeid, dit is niet alleen het geval voor een bepaald opleidingsniveau of specifieke specialisatie. In het laatste kwartaal van 2016 waren bijvoorbeeld software developers het meest gevraagd, met een stijging in de vraag van 4 procent ten opzichte van Q3 2016. Op de tweede plaats met meest gevraagde beroepen stond toen onderhoudsmonteur van machines, waarbij sprake was van een stijging van vijf procent ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar.

Tips voor het vinden van technisch personeel

Als je als werkgever moeite hebt met het vinden van voldoende medewerkers die geschikt zijn voor de vacante functies, lees dan de tips voor het zoeken van geschikt personeel. Werkgevers gaan zich, net als uitzendbureaus, daarnaast meer richten op het zoeken van medewerkers in het buitenland of medewerkers uit andere branches of met onvoldoende studieniveau bijscholen.

 

De Nederlandse economie zit weer in de lift, en dat is ook te zien aan de arbeidsmarkt. Het aantal WW-uitkeringen daalt en het aantal vacatures stijgt. Uiteraard zijn er regionale verschillen. Volgens de ‘Arbeidsmarktrapportage Q3 2016’ waren er in Noord-Holland in het derde kwartaal van 2016 zelfs tien procent meer vacatures dan het voorgaande kwartaal, dit is ruim drie keer zoveel als het gemiddelde in Nederland. Daarbij komt nog eens dat er tijdens een groot deel van de crisis (van 2010 tot 2014) overal in Nederland banen verdwenen, terwijl dit aantal in Noord-Holland juist met 20.000 steeg. Het werkloosheidscijfers is hier dus ook laag.

Vooral in branches zoals IT en techniek was er in 2016 al een personeelstekort merkbaar, en naar verwachting zal dit in 2017 meer voor komen. De meest gevraagde functies volgens de Arbeidsmarktrapportage Q3 2016 betroffen dan ook software developer en onderhoudsmonteur van machines. De druk op de arbeidsmarkt zorgt dat je in Noord-Holland inventief moet zijn als het aankomt op het vinden van personeel. Hoe breng je een vacature in Haarlem, Amsterdam of Alkmaar onder de aandacht van geschikte potentiële kandidaten?

Via meerdere kanalen actief zoeken

Mensen die een baan zoeken doen dit vooral online. Met de komst van nieuwe media zijn er ook nieuwe kanalen bijgekomen om medewerkers te vinden, zoals vacaturewebsites en LinkedIn. Bij een tekort aan mensen is het echter niet meer voldoende om alleen een vacature te plaatsen, maar zal je zelf actief op zoek moeten gaan naar kandidaten met een passend profiel. Wees ook niet te terughoudend in het benaderen van mensen die al een baan hebben. Daarnaast is het nog altijd een groot voordeel voor mensen dichtbij hun werk te wonen, regionaal adverteren wordt weer steeds meer toegepast. Populair zijn bijvoorbeeld advertenties in regionale kranten en verenigingsmagazines, posters bij bioscopen en bibliotheken en flyers of folders die huis-aan-huis in de gemeente worden bezorgd.

Investeren in starters

Het is belangrijk potentiële kandidaten zo vroeg mogelijk aan te trekken. Zijn er bijvoorbeeld mogelijkheden om stagiairs mee te laten lopen in het bedrijf? Na afronding van hun studie gaan afgestudeerden namelijk vaak aan de slag bij de organisatie waar ze stage hebben gelopen. Voordeel is dat ze het bedrijf al kennen en je al weet hoe hun persoonlijkheid en werkhouding is. Om een functie extra aantrekkelijk te maken kun je mensen tijdens of na de stage interne opleidingsmogelijkheden bieden.

Bewaren van gegevens van sollicitanten

Een afdeling of organisatie groeit soms zo snel dat er binnen korte tijd meerdere vacatures ontstaan. Het is zonde als er iedere keer een heel vacaturetraject opgestart wordt. In de meeste gevallen solliciteren er meerdere mensen op een vacature. Het is dan altijd handig om te vragen of hun gegevens ook bij afwijzing bewaard mogen worden in portefeuille. Soms moet er namelijk gekozen worden tussen diverse goede kandidaten. Bij nieuw ontstane functies heb je al een kandidatenpool die je snel en direct kunt benaderen.

Pas de vacature aan voor een andere doelgroep

Heb je na het uitzetten van een vacature geen geschikte kandidaat kunnen vinden? Dan is dit misschien wel mogelijk door de functieomschrijving aan te passen. Kijk hierbij eens kritisch naar de gestelde eisen zoals opleiding. Is dit echt nodig, of kan iemand met een lagere of andere opleiding maar met meer werkervaring het werk ook uitvoeren? Daarnaast worden deeltijdfuncties steeds populairder. Door een vacature te splitsen in bijvoorbeeld een duobaan of twee deeltijdfuncties bereik je een hele andere groep werkzoekenden. Denk maar eens aan herintreders, studenten, oudere medewerkers of mensen met een arbeidsbeperking.

Medewerkers een rol geven bij de werving

Medewerkers van de organisatie kunnen een grote rol spelen bij de werving van nieuwe kandidaten.

Zij hebben mogelijk werkzoekende in hun netwerk, en helpen deze vanzelfsprekend graag weer aan een baan. De medewerker kan de potentiële kandidaat van veel meer informatie voorzien dan een vacature of website dat kan, namelijk over het soort organisatie, de collega’s en de werksfeer. Om het benaderen van geschikte kandidaten door medewerkers aan te moedigen, kun je een wervingsbonus beloven.

Hoe groot het personeelstekort vooral in Noord-Holland mogelijk de komende jaren met een groeiende economie weer wordt, door op een creatieve manier te zoeken vindt je altijd wel weer een geschikte kandidaat voor een functie. Het is hierbij erg belangrijk om ook over de langere termijn na te denken en bijtijds te plannen. Soms gaan organisaties pas naar een kandidaat op zoek als de nood echt hoog is, met een grotere kans op een minder nauwkeurige selectie.

Medewerkers van vrijwel ieder bedrijf kunnen er minimaal een keer per jaar naar uitkijken: het personeelsuitje. Eg populair, omdat ze lekker een middagje of avond weg zijn, meestal op kosten van ‘de baas’. En leuk, omdat ze weer eens wat uitgebreider met collega’s kunnen praten. Bij een organisatie met meerdere afdelingen of vestigingen, is het ook een goede gelegenheid om collega’s te ontmoeten die ze normaal gesproken niet vaak zien.

Het personeelsuitje wordt uiteraard niet alleen georganiseerd om gezellig bij te kletsen met collega’s. Ook heeft dit uitje als achterliggend doel om de teamspirit te vergroten, en wordt er een gevoel van saamhorigheid gecreëerd. Een personeelsuitje is niet alleen een blijk van waardering voor de medewerkers door de directie, maar geeft mensen het idee erbij te horen en dat de organisatie dankzij hen goed loopt. Na zo’n evenement gaan ze weer met hernieuwde energie aan de slag.

En wat kun je dan gaan doen met een personeelsuitje? Dat kan van alles zijn: een borrel, een etentje, een groots themafeest of een middagje teambuilden. Het soort personeelsuitje wordt bepaald door diverse factoren. Om hoeveel medewerkers gaat het? Wat zijn hun wensen? En wat is het budget? Hieronder vind je vijf voorbeelden van dingen die je kunt gaan doen met personeel.

Een sportief uitje
In de omgeving van Eindhoven zijn er diverse sportieve personeelsuitjes te organiseren. Karten, bowlen of wandklimmen, het spoort mensen aan hun grenzen te verleggen. Sportieve activiteiten lijken competitief gedrag op te roepen, maar het aanmoedigen van collega’s zorgt juist ook voor een teamgevoel.

Lekker uit eten
Is het personeelsbestand over het algemeen wat ouder of conservatiever? Dan is het erg leuk om gewoon met iedereen samen te gaan eten. Populair zijn altijd restaurants met een Franse, Griekse of Italiaanse keuken, maar je kunt ook lekker sushi eten in Eindhoven. Geen spanning en sensatie, maar gewoon gezellig een avondje uit. Iets meer interactie en teambuilding krijg je door de medewerkers tijdens een workshop hun eigen diner te laten maken.

sushi

Een eigen speelfilm maken
Mensen uitdagen creatief te denken en samen te werken? Dit zijn vereisten bij het maken van een eigen film of videoclip. Samen met een echte filmproducent gaan de medewerkers aan de slag met het maken van bijvoorbeeld een romantisch drama, comedy of thriller. Natuurlijk leuk om daarna met z’n allen tijdens een filmavond het eindresultaat te bekijken.

Vrolijk personeel op met een lachworkshop
Heeft de organisatie moeilijke tijden doorstaan en wil je het personeel opvrolijken, dan is een lachworkshop een goede optie. Lachen is niet alleen een goede work-out omdat je met tien minuten lachen net zoveel calorieën verbrandt als een half uur sporten, het laat je ook daadwerkelijker vrolijker en positiever voelen.

Spanning en competitie bij een citygame in Eindhoven
Bij het spelen van een citygame moet het personeel goed samenwerken en logisch nadenken om puzzels op te lossen. Erg leuk voor wie houdt van competitie, interactieve elementen, avontuur, spanning en speurwerk, en een moderne manier om een stad zoals Eindhoven te leren kennen. Er zijn citygames met verschillende onderwerpen, zoals een moordspel of de maffia.

Personeelsuitjes worden vaak in de zomer georganiseerd, omdat je dan voor zowel indoor- als outdooractiviteiten kunt kiezen. Juist in de winter kun je echter ook prima een onvergetelijk personeelsuitje organiseren, door bijvoorbeeld met het personeel een dag of weekend naar de sneeuw in Sauerland te gaan. Winterberg ligt op slechts drie uur rijden van Eindhoven, en er is ook genoeg te doen voor mensen die niet skien of snowboarden!

winter

Kantoren zijn meestal minimalistischer en zakelijker ingericht dan een je huis. Waar je zelf met wat kleine kerstversieringen thuis al snel een feestelijke uitstraling hebt, moet je daarom voor een kerstfeest op kantoor wat meer regelen. Hierbij enkele tips voor de aankleding van een geslaagd kerstfeest op kantoor, waar iedereen weer met veel plezier op terug zal kijken.

Onmisbaar: kerstbomen, verlichting en decoratie
Wat niet mag ontbreken op een kerstfeest of kerstborrel is natuurlijk een mooie kerstboom, of deze nu nep of echt is. Een kerstboom hoeft niet meer de traditionele spar te zijn, bij een modernere variant kan ook gekozen worden voor een ander soort (dennen-)boom. Traditioneel werd een kerstboom vaak alleen van zilveren en rode kerstballen voorzien, maar hierin bestaat tegenwoordig steeds meer keuze en vrijheid. Zo is er decoratie te koop in vele andere trendy kleuren zoals koper, oudroze, blauw of goud, maar zijn ook houten figuurtjes vanwege de natuurlijke uitstraling populair. Is er wat minder budget dan kun je goedkoop schitterende kerstboomdecoratie zelf gemakkelijk maken door sterren uit glanzend papier te knippen.

Bron: http://www.lampenonline.com/konstsmide-2316-600-boomkaarsensnoer-kerstverlichting-koper-14142
Bron: http://www.lampenonline.com/konstsmide-2316-600-boomkaarsensnoer-kerstverlichting-koper-14142

December is de maand met de kortste dag van het dag. Aangezien de borrel of het feest waarschijnlijk eind van de middag of ’s avonds wordt gehouden mag er dus nog wel wat meer feestelijke kerstverlichting opgehangen worden. Wat dacht je van twinkelende lampjes, maar ook andere feestverlichting zoals lichtslingers, ijspegels of kerstballen? Shoptip: kijk eens bij Lampenonline.com voor het kopen van verlichting!

Om het extra gezellig te maken kun je natuurlijk nog meer decoratie gebruiken dan alleen de kerstboom. Zo kun je eigenlijk niet om de rode kerststerren en kerststukjes met hulst, dennenappels en -takken en kaneelstokjes heen, en zijn kerstkransen essentieel. Ook mooie kerstservetten, feestelijke tafelkleden of -lopers en dienbladen met kerstballen fleuren een kale ruimte al snel op.

Maak van het kerstfeest meer dan alleen een borrel
Wat brengt mensen altijd erg in de kerstsfeer? Een kerstmarkt natuurlijk. Wil je een gezellige sfeer creëren en vooral de hapjes en drankjes op een bijzondere manier presenteren dan is het altijd leuk om kerststalletjes neer te zetten. Bij de stalletjes kunnen de medewerkers dan warme chocolademelk, glühwein en allerlei lekkere hapjes halen, zo voorkom je ook gelijk lange rijen zoals bij een buffet.

Met een kerstboom, leuke decoratie en lekkere hapjes en drankjes kom je al een heel eind. Maar wil je echt uitpakken? Dan is het extra leuk als er ook activiteiten zijn zoals het maken van een foto in een photoboot met winterse achtergrond, een mystery diner, casino of karaoke.

Een verrassend themafeest met kerst
Wil je echt een verrassend kerstfeest organiseren? Kies dan niet het standaard kersthema, maar zo minder in de donkere decembermaand juist voor een zomers feest. Zet de winterblues opzij en begeef je in een ontspannen vakantiedecor met cocktails, (opblaas-)palmbomen, een limboshow met kersttintje en op de achtergrond vrolijke zomerhits.

Het laten groeien van je bedrijf door middel van marketingstrategieën is een zeer complexe onderneming omdat er zoveel verschillende manieren van aanpak zijn. De Millenials – ofwel generatie Y, de mensen geboren in de jaren ’80 en ’90 – zijn echter het grootste segment in de hedendaagse economie met voldoende koopkracht. Dit is waarom je een stap terug moet nemen en je opnieuw moet evalueren hoe je deze groep kunt bereiken. Zij zijn anders dan elke andere groep in de huidige tijd; zij verwachten méér van de merken waar zij zich aan binden. En dat is precies waarom empowered personeel jouw grootste voordeel zal zijn.

Leer van de Groten
Eén van de grootste investeringsmaatschappijen in de wereld begrijpt het voordeel van werknemers die empowered zijn om er alles aan te kunnen doen om een onderneming te laten groeien. In feite doet Fisher Investments in Nederland meer dn alleen haar werknemers begeleiden, en dit is zeer waarschijnlijk een van de redenen dat het bedrijf zo is gegroeid.

Als financiële adviseurs en investeringsadviseurs geeft Fisher Investments haar werknemers alle bevoegdheden om altijd tot grotere hoogten te stijgen en dit is een gebied waar veel bedrijven in te kort schieten.

De relatie tussen Empowerment en Marketing
Dit is waar de Millenials om de hoek komen kijken in de vergelijking. Die ‘grotere verwachtingen’ waar ze naar op zoek zijn bij merken is de menselijke connectie. Hoewel Millenials waarschijnlijk meer dan de helft van de tijd dat ze wakker zijn besteden aan één of ander connected device, schreeuwen ze letterlijk om een connectie met de merken die zij consumeren. Ze willen betrokken zijn bij een merk – de mensen en gezichten kennen die de drijvende factor zijn van een bedrijf.

Empowered personeel gaat jouw grootste marketing aanwinst zijn omdat je ze alles hebt gegeven wat ze nodig hebben, om te geloven in het bedrijf wat ze vertegenwoordigen. Dit is het persoonlijke tintje waar Millenials zo’n behoefte aan hebben en het enige wat een empowered medewerker hen kan geven. Als bedrijfseigenaar of directeur kan je onmogelijk verwachten dat je je intensief bezig kunt houden met elke cliënt of potentiele cliënt, dus diegenen die jouw visie delen zullen jouw vertegenwoordigers zijn, de gezichten die je aan de wereld laat zien.

De factor vertrouwen is erg belangrijk
Terwijl Millenials eigenlijk worden geacht online te zullen bestellen, zijn ze juist vaak onwillig om dit echt te doen. Vertrouwen is hierin een grote factor voor Millenials en het is moeilijk voor hen een bedrijf dat zij nog nooit hebben gezien, aan de andere kant van de cyberspace, te vertrouwen. Ze kunnen echter wel mensen met wie zij zich verbinden vertrouwen, mensen met wie ze kunnen praten en aan wie ze hun vragen kunnen stellen. Dit is waar empowered personeel jouw grootste marketing aanwinst kan zijn. Zij hebben de bevoegdheden om mee te groeien met het bedrijf en in hun enthousiasme alle goede dingen van jouw producten of diensten waarin zij geloven kunnen delen met hen.

Wil jij ook je onderneming laten groeien door de groep te bereiken die op zeer korte termijn de grootste koopkracht zullen hebben en daarin zelfs de Babyboomers sterk zullen overtreffen? Geef je medewerkers alle bevoegdheden en middelen en zie je bedrijf tot grote hoogte stijgen.