Menu
Nieuws / Vrije Tijd

De Webwinkel Vakdagen

webwinkel vakdagen

Dagelijks komen er meer webwinkels bij in Nederland. Het is ook zo dat er op jaarbasis weer heel wat webwinkels afvallen. Vaak komt dit doordat de ondernemer te makkelijk dacht over het runnen van een webwinkel. Helaas is het zo dat de klanten niet vanzelf de online winkel binnenstappen. Er moet worden gewerkt aan het opbouwen van een klantenkring en het verhogen van de maandelijkse verkopen om een webwinkel te laten groeien en succesvol te laten worden. Ondernemers met een online shop kunnen hierover alles te weten komen op de Webwinkel Vakdagen.

De Webwinkel Vakdagen zijn inspirerend

In 2017 werden de Webwinkel Vakdagen in januari gehouden en nu al wordt er weer gewerkt aan de editie van 2018. Er zijn verschillende online manieren om een webwinkel goed onder de aandacht te krijgen, zoals bijvoorbeeld met affiliates, en tijdens de vakdagen worden de ondernemers met een webshop optimaal op de hoogte gebracht van al deze online mogelijkheden. Ondernemers mogen dan ook veel verwachten van dit jaarlijkse evenement, met onder meer 12 lezingenzalen, meer dan 180 sprekers, ruim 250 exposanten en zo’n 11.000 bezoekers.

Affiliate blijkt bijzonder effectief

Ook tijdens de laatste editie van de Webwinkel Vakdagen stond affiliate marketing weer hoog op de prioriteitenlijst. Wie aan affiliate marketing doet behaalt er gegarandeerd voordeel mee. Tegenwoordig valt het voor een nieuwe webwinkel niet mee om online succesvol te worden zonder gebruik te maken van partners (affiliates) die leads of verkopen genereren. Meerdere malen werd er gekeken naar de investeringen die werden gedaan en naar de resultaten die hier uiteindelijk mee werden behaald. Hieruit kon toch de conclusie worden getrokken dat affiliate marketing een winstgevende vorm van marketing is.

Content marketing is ook onmisbaar

Content marketing gaat ook een steeds grotere rol spelen. Webwinkels pakken dit in veel gevallen op door zakelijke blogs te publiceren. In de praktijk is het dan ook zo  bewezen dat webwinkels met een actief blog sneller en makkelijker groeien dan webwinkels die geen aandacht besteden aan het realiseren van extra content op de website. Affiliate marketing en content marketing zijn dan ook dé sleutels tot succes voor webwinkeleigenaren.