Category

Nieuws

Category

Staat er binnenkort een beursbezoek of wellicht een open dag op de planning? Steel dan de show met een mooie loper met bedrijfslogo om uw gasten te ontvangen. Dit geeft net even een extra touch en de gasten zullen zich als echte vips voelen wanneer ze over de rode loper uw stand of bedrijf binnen komen lopen.

U kunt deze rode lopers huren bij rodelopers.com. Diverse formaten, kleuren en mogelijkheden!

Mocht u van plan zijn om de loper vaker te gaan gebruiken dan is het ook nog het overwegen waard om er zelf een aan te schaffen en ook dit is mogelijk via dezelfde website.

Soms loop je wel eens op kantoor rond, en denk je tot jezelf: goh, deze mensen weten echt niet hoe ze zich leuk aan moeten kleden… Dan heb ik goed nieuws voor jou, want met een kleine tip kunnen al jouw collega’s er net zo goed uit zien als jij. Natuurlijk zien ze er het beste uit met een klassieke look: met witte overhemden.

Netjes in pak met een wit overhemd

Netjes in pak, we zien het steeds minder. Maar het zou zo een mooie comeback zijn, toch? Iemand die in een mooi pak rond loopt is leuker om naar te kijken, dan iemand die in zijn joggingpak rond loopt. In de meeste gevallen dan tenminste. Maar wat heeft dit met witte overhemden te maken vraag je je af? Het zit allemaal in de combinatie, hoe je een pak draagt en welke uitstraling je daarmee hebt. Een pak moet ten eerste natuurlijk wel netjes zitten, anders schiet je er toch niets mee op. Dan moet het juiste witte overhemd er in. Een optie is dan nog om een leuke bijpassende stropdas uit te zoeken. En vind je een stropdas nou echt helemaal niets? Dan is het voor jou een goed idee om te kijken bij de witte overhemden met  een leuk printje in de boord en manchetten. Als het dan het bovenste knoopje van je overhemd open laat, dan heb je een hartstikke leuke uitstraling. En net als bij stropdassen, kan je  bij deze overhemden ook kiezen tussen een druk of rustig printje. Waar jij zin in hebt.

Hoe voel ik me prettig in een wit overhemd?

Voor sommige mannen kan het dragen van een wit overhemd best eng zijn. Soms schijnen ze door, er komen snel vlekken op en wat als het toch niet helemaal goed zit? Dat doorschijnen, is snel op te lossen. Wat veel mannen doen, is dat ze een wit onder T-shirt dragen onder hun witte overhemd. Dan weet je zeker dat het niet opvalt dat je overhemd doorschijnt. Over de mouwen zit het jasje van je pak, dus daar hoef je geen rekening mee te houden dat die doorschijnen. En ben je bang voor vlekken? Kijk dan gewoon een beetje uit met wat je eet en  waar je bij in de buurt komt. En voor zover als de maat gaat, er zijn genoeg webshops, zoals HemdVoorHem.nl, waar je verschillende overhemden kan bestellen. Als je ze dan lekker thuis gepast hebt en hebt besloten welke jij het beste vindt zitten, dan stuur je de rest terug.

Ondernemen kan vaak een stuk goedkoper. Met deze 7 tips kun jij maandelijks wel tientallen euro’s besparen op jouw zakelijke kosten.

  1. Vaste lasten
    Niet alleen voor huishoudens, maar ook voor bedrijven zijn de maandelijkse vaste lasten vaak een van de grootste kostenposten. Het is dan ook verstandig om hier met enige regelmaat wat onderzoek naar te doen. Je kan bijvoorbeeld gemakkelijk online jaarlijks je energie vergelijken. Zo weet je binnen een paar minuten of je met je contract nog bij de goede aanbieder zit. Door op deze manier jaarlijks alle contracten na te gaan kun je al snel honderden euro’s per jaar besparen. Een slimme consument is een gelukkige consument.
  2. Energie besparen
    Je kan ook zelf je steentje bijdragen aan een lagere energierekening. Begin bijvoorbeeld met het vervangen van alle lampen tot LED verlichting. LED verlichting bespaart tot wel 85% energie op de ouderwetse gloeilamp en gaat zo’n 30 jaar mee. Zet apparatuur ook uit wanneer de ruimte niet gebruikt wordt. Verwarming, lampen en computers kunnen gedurende weekenden en nacht gerust uitgezet worden; verbruiken ze ook zeker geen energie.
  3. Verzekeringen
    Houd de verzekeringen scherp en up-to-date. Wie is er verantwoordelijk voor welke schade en welke dekking heb je nu precies. Het is onnodig om te betalen voor een dekking die je niet nodig hebt of zelfs verzekeringen die al enige tijd overbodig zijn. Houd ook de tarieven goed in de gaten, het zou zomaar kunnen dat je er inmiddels meerdere goedkopere aanbieders zijn. Je kan online gemakkelijk en snel zaken als je aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering en autoverzekering vergelijken en er de beste aanbieder uitkiezen. Dit kan je tientallen euro’s op jaarbasis besparen.
  4. Alles-in-1
    Voor zowel verzekeringen als andere vaste lasten biedt een alles-in-1 pakket vaak interessante mogelijkheden. Hoe meer diensten je bij een bepaalde aanbieder aansluit, hoe meer korting je vaak krijgt. Breng bijvoorbeeld al je verzekeringen samen bij de aanbieder die het meeste waar voor je geld geeft.
    besparen zakelijke kosten 2
  5. Automatiseren
    Veel bedrijfsprocessen kunnen geautomatiseerd worden. Deze vaak eenmalige investering levert een constante besparing op lange termijn. Overbodige handelingen worden overgenomen door geautomatiseerde processen wat ervoor zorgt dat personeelsuren efficiënter ingezet kunnen worden.
  6. Schoonmaakplanning
    Veel bedrijven worden buiten kantooruren ondersteund door een schoonmaakservice. De tarieven voor het werken buiten kantoortijden zijn daarentegen een stuk hoger dan de tarieven voor werkzaamheden gedurende kantoortijden. Laat de schoonmaakservice dan dus ook gewoon overdag langskomen. Hiermee kun je een leuke besparing maken op de arbeidskosten.
  7. Controle
    Houd te allen tijde grip op je administratie. Zolang jij een duidelijk overzicht hebt van alle inkomsten en uitgaven is het een stuk gemakkelijker om te zien waar de echte geldvreters zitten.

Wilt u graag uw bedrijf promoten door middel van artikelen of een relatiegeschenk?

Misschien al heel ouderwets, maar wat wel zeer goed werkt is het bedrukken van pennen. Pennen bedrukken met uw eigen logo of bedrijfsnaam zijn ideaal als promotiemateriaal. Bedrukte pennen met uw logo of bedrijfsnaam zijn een perfect relatiegeschenk en geeft gemakkelijk weg. Pennen worden vaak gebruikt, zijn veel in het zicht en zijn nooit overbodig. Naast het praktische voordeel: u creëert met bedrukte pennen gemakkelijk extra naamsbekendheid.

Laat uw pennen bedrukken met uw bedrijfslogo of persoonlijke tekst!

Tip! Pennen bedrukken met persoonlijke boodschap
Laat nu uw pennen bedrukken met een creatieve persoonlijke boodschap. Zorg zo voor een blijvende indruk bij uw klanten en prospects.

Bent u op zoek naar een onvergetelijk teamuitje? Even alle neuzen dezelfde kans opzetten met een leuk dagje uit. Er zijn natuurlijk talloze mogelijkheden om een teamuitje te organiseren. Ik heb er een aantal voor u op een rijtje gezet.

1. Tuinfeest
Strik één van de collega’s voor een feestje in de tuin. Een tuinfeest is altijd leuk en gemoedelijk en geeft een goede sfeer. Op deze manier houd je de kosten bedrukt. Laat een buffetje of een BBQ komen van de plaatselijke slager en geniet van een gezellige avond met collega’s. Huur een sjoelbak met wat andere leuke oud Hollandse spelletjes voor een actieve draai aan de avond. Vooral leuk in de zomer!

2. Teambuilding dag op een externe locatie
Bij een onvergetelijk teamuitje is het belangrijk om alle neuzen weer dezelfde kant op te krijgen. Er is dan niets zo leuk als een teambuilding activiteit. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een gps puzzeltocht, maar ook een dagje zeilen behoort tot de mogelijkheden. Bij een zeiluitje is teambuilding zeer belangrijk. Lekker actief bezig zijn met zijn allen en afsluiten met een heerlijk diner of barbecue.

3. Meerdaagse teambuilding
Liever een teambuilding voor meer dagen? Ga naar de sneeuw in Winterberg en maak er een weekendje skiën van met het hele gezelschap. Ook voor de niet-skiërs zijn er leuke activiteiten dus voor ieder wat wils. Nu hoor ik u denken, maar met zo’n grote groep ga ik toch niet met auto’s? Nee! Kies voor een touringcar verhuur zodat jullie met zijn allen in één keer vervoerd worden en niet met meerdere auto’s hoeven te rijden.

Omdat kantoren vaak een hoog energieverbruik hebben, kan het wel eens lastig zijn om uit te zoeken welk energiecontract het goedkoopste is en voor welk contract zij moeten kiezen. Zaken als soorten contracten, hoe kan een kantoor energie besparen en wat is het gemiddelde energieverbruik voor een kantoor, worden daarom op deze pagina uitgelegd.

Het gemiddelde energieverbruik
Als je de vloeroppervlakten van alle grote en kleine kantoren optelt, kom je op een gemiddelde vloeroppervlakte van 590 m². Er is op basis van deze gegevens een onderzoek gedaan naar het gemiddelde energieverbruik.

Het belangrijkste punt uit dit onderzoek is, dat het aantal mensen op kantoor het gemiddelde energieverbruik bepaald. Een kantoor met minder dan 20 personen verbruikt 18 m³ gas en 60 kWh elektriciteit. Deze aantallen, vooral voor elektriciteit, gaan flink omhoog als er meer dan 20 personen op kantoor werken. Dan is het gasverbruik 20 m³ en het elektriciteitsverbruik 115 kWh.

Als je de gemiddelde vloeroppervlakte van 590 m² neemt, dan kan je berekenen dat op basis van een aantal van meer dan 20 aanwezige personen er een gasverbruik is van 11.800 m³ en elektriciteitsverbruik van 67.850 kWh. De meeste elektriciteit gaat op aan binnenverlichting en elektronica zoals servers, computers en laptops.

Een zakelijk of een consumentencontract?
Om het goedkoopste contract te kiezen, moet je uitgaan van het verwachte verbruik. Je kan kiezen voor een consumentencontract als je onder de 10.000 kWh elektriciteit en 5000 m³ gas zit. Zit je daarboven, dan is een consumentencontract niet interessant meer en moet je gaan voor een zakelijk contract. Energie vergelijken is dus belangrijk om het juiste contract te kiezen.

Energiebesparing
Er zijn talloze manieren voor kantoren om aan energiebesparing te doen. We zetten alle punten om energie te besparen op een rij:

  • Je kan 80% minder energie verbruiken door gebruik te maken van spaarlampen.
  • Gebruik TL-buizen voor een energievermindering van 40%. Gebruik je voor TL-buizen ook nog eens reflector bakken, dan gebruik je maar de helft van alle TL-buizen.
  • Gebruik geen verlichting in ongebruikte kantoorruimtes.
  • Gebruik geen verwarming in ongebruikte kantoorruimtes.
  • Bewegingsmelders verlichten alleen als het nodig is.
  • Een tijdschakelaar op buitenverlichting.
  • Zorg voor optimaal daglicht.
  • Een uur voordat het kantoor sluit, reeds de thermostaat uit of lager zetten.
  • Houd radiatoren vrij.
  • Isoleer cv-leidingen in onverwarmde kantoorruimtes.
  • Voorkom het verlies van warmte door kieren en gaten te dichten.
  • Vervang een oude CV-ketel door een HR-ketel.

BTW aftrek
Zowel bij consumentencontracten als zakelijke contracten mag je de kosten voor energie aftrekken van de aangifte. De belastingdienst let niet op wat voor soort contract je hebt.

Energie-investeringsaftrek
De energie-investeringsaftrek (EIA) is door de overheid in het leven geroepen om ondernemers te stimuleren om zoveel mogelijk gebruik te maken van duurzame energie. Hiervoor is een budget beschikbaar van 111 miljoen euro.

De voorwaarden, om in aanmerking voor de EIA te komen zijn: het bedrijfsmiddel voor duurzame energie moet nieuw zijn en duurder zijn dan € 2.500,- Dit middel dient ook voor te komen op de energielijst van de belastingdienst en niet reeds voor de EIA zijn aangemeld. De investering in het duurzame bedrijfsmiddel mag je van je belasting aftrekken, evenals een extra aftrek van 41% van de fiscale winst.

Ondanks dat tegenwoordig steeds meer zaken online geregeld worden is drukwerk toch niet helemaal weg te denken. Ook voor personeelsverenigingen is drukwerk vaak nog wel iets waar ze niet om heen kunnen. Zo wordt er vaak nog gebruik gemaakt van briefpapier om leden te informeren, maar ook zaken als visitekaartjes of promotiemateriaal worden nog vaak ingezet.

Natuurlijk is het wel makkelijk wanneer het bestellen van uw drukwerk online kan. Uw bestanden online uploaden om ze vervolgens gedrukt weer retour te ontvangen. Flyerzone.be helpt u hier graag bij. Zij zijn gespecialiseerd in:

  • Brochures
  • Briefpapier en enveloppen
  • Flyers en folders
  • Posters
  • Roll-up banners
  • Visitekaartjes

Dus voor uw volledige drukwerkpakket kunt u bij Flyerzone terecht. Daarnaast is de levering van de producten gratis en kunt u indien noodzakelijk ook een spoedbestelling doen.

 

In het ideale geval heeft een bedrijf alleen maar tevreden werknemers en gaat iedereen met plezier naar zijn of haar werk. We weten allemaal dat de praktijk weerbarstig is en dat er wel eens iets voor kan vallen binnen een organisatie. Een conflict tussen werknemer en werkgever blijft helaas niet altijd beperkt tot twee partijen. In de meeste gevallen zijn collega’s geneigd om partij te kiezen en een collega te ondersteunen. Het is misschien niet direct de verantwoordelijkheid van een personeelsvereniging maar heeft wel effect op de groep in zijn geheel. Vandaar dat we in dit artikel tips geven over hoe je arbeidsconflicten kunt voorkomen vanuit de PV.

Inventariseer wat er speelt

Als lid van de personeelsverenging ben je de spil in het web van een bedrijf. Je verzorgt niet alleen personeelsfeesten maar bent ook het luisterende oor wanneer iemand ernstig ziek raakt. Je kent collega’s door en door en weet vaak wat er op de achtergrond speelt. Is iemand niet helemaal lekker uit een functioneringsgesprek gekomen of is er ongewenst gedrag op een bepaalde afdeling? In zo’n geval is het goed om de oorzaak van problemen te achterhalen.

Bied een luisterend oor

De beste manier om achter problemen te komen is door een luisterend oor te bieden. Dat doe je dus niet door te roddelen bij het koffiezetapparaat of te inventariseren bij andere collega’s. Nodig in plaats daarvan de betreffende collega uit op je kantoor of wandel tijdens de pauze samen een rondje. Door voor privacy te kiezen verkrijg je meer vertrouwen. Luister ook echt door actieve vragen te stellen zoals: hoe voel je je daarbij of waarom denk je dat het zo gelopen is?

Arbeidsmediation als oplossing

In sommige gevallen ligt de oplossing niet binnen handbereik en is de beste remedie om professionele hulp in te schakelen zoals arbeidsmediation. Dat klinkt negatief maar door een objectief persoon in de arm te nemen hebben beide partijen meer kans om er samen uit te komen. Maak een dergelijke optie bespreekbaar bij je collega.

Met arbeidsmediation kun je conflicten oplossen met tussenkomst van een neutrale mediator. Door het stellen van de juiste vragen probeert een mediator onuitgesproken of zelf onbewuste factoren aan het licht te krijgen. Aan de hand van verschillende sessies gaan alle partijen op zoek naar een gezamenlijke oplossing. Door de neutrale partij kan het probleem objectief worden bekeken. Dit maakt het gemakkelijker om tot een oplossing te komen. Hierdoor zal de sfeer op de werkvloer weer als vanouds aanvoelen en dat komt de personeelsfeestjes ten goede.

Personeel is belangrijk voor iedere onderneming. De medewerkers zijn nu eenmaal degenen die een groot deel van het werk verzetten. Het is daarom belangrijk dat een werkgever zijn werknemers verder helpt. Om je personeel up-to-date te houden zijn er een paar zaken belangrijk.

Belang van de vaardigheden van het personeel

Een werkgever heeft het meest aan medewerkers die zelfstandig hun werk uitvoeren. Als er beslissingen genomen moeten worden is het beter als het personeel dat zelf kan. Je kunt als werkgever niet van alles op de hoogte zijn. Zeker als de omvang van het bedrijf toeneemt is zelfstandig personeel belangrijk. Maar het gaat niet alleen om zelfstandigheid. Naast de primaire taken zijn er allerlei zaken waar je als werkgever je personeel mee kunt helpen. Als medewerkers de basisvaardigheden goed beheersen maakt dat hun werk ook nog eens veel leuker.

Administratieve vaardigheden

In vrijwel iedere beroepsgroep kun je niet meer om administratie heen. Alles moet worden vastgelegd en dat gebeurd steeds meer digitaal. Smartphones, computers en allerlei softwareprogramma’s worden ingezet voor de administratie. Niet iedereen gaat snel genoeg mee in deze veranderingen. Besteed daar tijd aan. Iedere medewerker moet tenslotte meegaan in veranderingen. Het digitale aspect neemt alleen maar toe, dus is het van belang dat je personeel er mee meegroeit.

VGW

Veiligheid, gezondheid en welzijn zijn nog altijd enorm belangrijk. Iedereen moet zijn werk op een veilige en gezonde manier kunnen doen. Spreek met elkaar over veiligheid, bespreek mogelijke risico’s. Zorg dat dit bewustzijn bij iedereen aanwezig is. Net als het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Maar ook de discussie onderling over deze zaken. Als mensen zich vrij durven uit te spreken worden risico’s minder snel genegeerd. Wanneer je medewerkers hun VCA halen stimuleer je dit bewustzijn nog meer.

VCA cursus

Tegenwoordig kun je prima een VCA cursus in 1 dag halen. Het is een belangrijke aanvulling voor het personeel. De regels op het gebied van Arbo en calamiteiten zijn dan weer bekend. En dit geldt niet alleen voor uitvoerend personeel wat met hun handen werkt. Iedereen in de onderneming is gebaat bij dit soort cursussen. Je leert immers risico’s inschatten en hoe je deze tot een minimum kan beperken. Daarnaast is het goed als iedereen weet wat ze moeten doen in noodsituaties.

Scholing en cursussen

Naast VCA zijn er natuurlijk nog veel meer cursussen en opleidingen. Met name in beroepen waar je met technologie werkt, is het belangrijk dat mensen bijscholen. Met elkaar moet je op de hoogte blijven van de nieuwste technieken. Daarnaast zijn cursussen voor heftruck rijden, veilig hijsen e.d. een goed voorbeeld over het up-to-date houden van je personeel. Zijn er medewerkers die door willen leren? Stimuleer dat, de persoon wordt weer uitgedaagd en gemotiveerd.

Het is om meerdere redenen belangrijk om je personeel up-to-date te houden. Let vooral op veiligheid, gezondheid en welzijn. Maar ook de vakkennis en het niveau op het gebied van basisvaardigheden.