Waarom je jouw personeel niet zou moeten laten schoonmaken

Niet je personeel schoon laten maken

Het inschakelen van een professioneel schoonmaakbedrijf kost je geld, en je zal vast de eerste niet zijn die denkt dat je het beter gewoon zelf kan doen. Helaas is niets minder waar: er zijn een aantal erg belangrijke redenen waarom je de schoonmaak altijd uit zou moeten besteden. Welke dat zijn, vertellen we je graag.

1. Schoonmaak moet professioneel gebeuren

Om ziekte op de werkvloer te voorkomen en aan de wettelijke voorschriften te voldoen moet een kantoorruimte niet alleen ‘op het oog’ schoon zijn. Een professioneel bedrijf zoals schoonmaakbedrijf Clean2U weet precies wat er gedaan moet worden om ervoor te zorgen dat een ruimte écht schoon en dus ook bacterievrij is. De hoekjes, kiertjes en plekjes waar jij of je medewerkers niet zomaar aan zouden denken zijn bij een professionele schoonmaker allang bekend. Zo weet je zeker dat er écht goed schoon wordt gemaakt zonder dat er broedplaatsen van bacteriën en ziekte ontstaan.

2. Je hebt je medewerkers nodig

Als ondernemer heb jij jouw medewerkers nodig om hun werk te doen: en de schoonmaak is daar geen onderdeel van. Wanneer jij personeelsleden inzet om wekelijks of dagelijks schoon te maken verspillen zij tijd en energie aan taken die niet tot hun takenpakket horen. Dit resulteert in een lager werktempo, mindere productiviteit en misschien zelfs een lagere kwaliteit van werk. Zet jouw medewerkers in waar je ze voor ingeschakeld hebt: niet voor de klusjes die buiten hun skills vallen. Er zijn betere manieren om op de zakelijke kosten te besparen!

3. Je verliest er geld mee

Hoewel de investering in een professionele schoonmaker eenmalig groot lijkt, valt het op de lange termijn ontzettend mee. De tijd die jouw medewerkers nodig hebben om alles goed schoon te maken is vaak dubbel van de tijd die een schoonmaakbedrijf nodig heeft. Daarnaast zijn alle uren die medewerkers besteden aan schoonmaak ook direct uren waar geen extra winst gemaakt kan worden.

Personeel niet laten schoonmaken

4. Hoe zit het met de extra’s?

Hoewel je een professioneel schoonmaakbedrijf betaalt voor hun diensten, krijg je hier ook allerlei extra’s bij aangeboden. Wie van jouw personeelsleden gaat de ramen van de vierde verdieping bijvoorbeeld aan de buitenkant poetsen? En welk personeelslid zorgt voor een diepe tapijtreiniging? Juist. Dat soort zaken moeten toch echt opgepakt worden door een schoonmaakbedrijf.

5. Het kan zomaar worden vergeten

Dat iedereen zijn steentje bijdraagt aan een schone werkomgeving is logisch. Je zorgt er samen voor dat prulletjes in de prullenbak gaan, dat de koelkast overzichtelijk en netjes blijft en dat bureaus er aan het einde van de dag schoon uitzien. Maar die diepe schoonmaak zoals het schrobben van de toiletten kan zomaar eens vergeten worden. Het resultaat? Mogelijke ziekte op de werkvloer!