Menu
PVnieuws

Waarom bevlogen medewerkers de meest waardevolle marketing troef zijn

Het laten groeien van je bedrijf door middel van marketingstrategieën is een zeer complexe onderneming omdat er zoveel verschillende manieren van aanpak zijn. De Millenials – ofwel generatie Y, de mensen geboren in de jaren ’80 en ’90 – zijn echter het grootste segment in de hedendaagse economie met voldoende koopkracht. Dit is waarom je een stap terug moet nemen en je opnieuw moet evalueren hoe je deze groep kunt bereiken. Zij zijn anders dan elke andere groep in de huidige tijd; zij verwachten méér van de merken waar zij zich aan binden. En dat is precies waarom empowered personeel jouw grootste voordeel zal zijn.

Leer van de Groten
Eén van de grootste investeringsmaatschappijen in de wereld begrijpt het voordeel van werknemers die empowered zijn om er alles aan te kunnen doen om een onderneming te laten groeien. In feite doet Fisher Investments in Nederland meer dn alleen haar werknemers begeleiden, en dit is zeer waarschijnlijk een van de redenen dat het bedrijf zo is gegroeid.

Als financiële adviseurs en investeringsadviseurs geeft Fisher Investments haar werknemers alle bevoegdheden om altijd tot grotere hoogten te stijgen en dit is een gebied waar veel bedrijven in te kort schieten.

De relatie tussen Empowerment en Marketing
Dit is waar de Millenials om de hoek komen kijken in de vergelijking. Die ‘grotere verwachtingen’ waar ze naar op zoek zijn bij merken is de menselijke connectie. Hoewel Millenials waarschijnlijk meer dan de helft van de tijd dat ze wakker zijn besteden aan één of ander connected device, schreeuwen ze letterlijk om een connectie met de merken die zij consumeren. Ze willen betrokken zijn bij een merk – de mensen en gezichten kennen die de drijvende factor zijn van een bedrijf.

Empowered personeel gaat jouw grootste marketing aanwinst zijn omdat je ze alles hebt gegeven wat ze nodig hebben, om te geloven in het bedrijf wat ze vertegenwoordigen. Dit is het persoonlijke tintje waar Millenials zo’n behoefte aan hebben en het enige wat een empowered medewerker hen kan geven. Als bedrijfseigenaar of directeur kan je onmogelijk verwachten dat je je intensief bezig kunt houden met elke cliënt of potentiele cliënt, dus diegenen die jouw visie delen zullen jouw vertegenwoordigers zijn, de gezichten die je aan de wereld laat zien.

De factor vertrouwen is erg belangrijk
Terwijl Millenials eigenlijk worden geacht online te zullen bestellen, zijn ze juist vaak onwillig om dit echt te doen. Vertrouwen is hierin een grote factor voor Millenials en het is moeilijk voor hen een bedrijf dat zij nog nooit hebben gezien, aan de andere kant van de cyberspace, te vertrouwen. Ze kunnen echter wel mensen met wie zij zich verbinden vertrouwen, mensen met wie ze kunnen praten en aan wie ze hun vragen kunnen stellen. Dit is waar empowered personeel jouw grootste marketing aanwinst kan zijn. Zij hebben de bevoegdheden om mee te groeien met het bedrijf en in hun enthousiasme alle goede dingen van jouw producten of diensten waarin zij geloven kunnen delen met hen.

Wil jij ook je onderneming laten groeien door de groep te bereiken die op zeer korte termijn de grootste koopkracht zullen hebben en daarin zelfs de Babyboomers sterk zullen overtreffen? Geef je medewerkers alle bevoegdheden en middelen en zie je bedrijf tot grote hoogte stijgen.