Val op met je visitekaartje

Verstopt in de binnenzak van je oude colbert. Weggefrommeld in het dashboard van je auto. Of ergens ver weg gestopt in je portefeuille. De beroemde plekken voor de visitekaartjes. Alleen waarom verstoppen we onze visitekaartjes? Ondanks het digitale tijdperk waarin we meer online leven dan offline, blijven de papieren kaartjes waardevol voor het maken en beheren van die waardevolle contacten.

Het verre verleden van het visitekaartje
Het visitekaartje heeft een rijke geschiedenis. Hiervoor moeten we ver terug in het verleden. Het visitekaartje is geboren in China in de 15e eeuw. Een bediende bezorgde een visitekaartje om bezoek aan te kondigen en te vertellen wat het doel van het bezoek was. Europese handelsreizigers vonden het visitekaartje ontzettend interessant en namen het mee naar hun eigen oorden.

Van aankondiging naar verkondiging
Het visitekaartje zoals we het nu kennen is wel wat anders dan een aankondiging van hoog bezoek. Het visitekaartje is eerder een verkondiging. Het is een ideaal communicatiemiddel om op een praktische en eenvoudige manier compacte gegevens van jou over te brengen aan de ander. Je vermeldt op een korte en krachtige manier de naam en het logo van je bedrijf als herkenningspunt, de functie van je bedrijf en contactgegevens.

Een visitekaartje is inmiddels het meestgebruikte middel op evenementen, beurzen en netwerkbijeenkomsten. Je komt tal van mensen tegen en daarbij moet je zorgen dat de juiste mensen jouw herinneren. Het visitekaartje biedt uitkomst.
Met goede visitekaartjes trek je niet alleen de aandacht bij de ontmoeting, maar je valt naderhand ook nog een keer op. De ontvanger heeft binnen no time jouw belangrijkste gegevens bij de hand. Een ideale manier om jezelf of je bedrijf te promoten en te zorgen dat klanten contact met je opnemen.

Gauw die visitekaartjes drukken dan maar
Heb je nog geen visitekaartje(s)? Zorg dan dat je deze snel in bezit hebt want je weet nooit wanneer je ze nodig hebt! Online drukkerijen kunnen je goed helpen bij het ontwerpen en maken van je kaartjes. Als het moet heb je ze binnen 2 dagen al thuis dus ga gauw aan de slag zodat je bij je volgende bijeenkomst al weer goed voor de dag komt.