Category

PV Tips

Category

Je personeel is ontzettend belangrijk voor jouw bedrijf. Zij helpen je groeien en zorgen er mede voor dat je belangrijke doelstellingen weet behalen. Het is daarom ook van groot belang dat jij jouw personeel tevreden houdt. Hoe tevredener jouw personeel is, hoe productiever zij waarschijnlijk aan de slag zullen gaan. Maar hoe kun je jouw personeel tevreden houden? Lees snel verder, wij zetten wat handige tips voor je op een rij.

Goede arbeidsvoorwaarden

Het spreekt voor zich: goede arbeidsvoorwaarden kunnen ervoor zorgen dat jouw personeel sneller tevreden is. Hierbij kun je denken aan een goed salaris, maar ook bijvoorbeeld aan een auto, laptop of telefoon van de zaak. Bovendien kan het gewaardeerd worden als je bijvoorbeeld extra scholing aanbiedt. Als je jouw personeel graag tevreden wilt houden, is het dus goed om jouw arbeidsvoorwaarden eens na te gaan. Zijn deze goed of kunnen deze nog wat verbeterd worden?

Gezondheid stimuleren

Wat er ook aan kan bijdragen dat jouw personeel sneller tevreden is, is als je de gezondheid binnen jouw bedrijf probeert te stimuleren. Dit kun je bijvoorbeeld doen door regelmatig een gezonde lunch aan te bieden, korting te geven op een sportschoolabonnement of het opzetten van een fietsplan.

Het opstellen van een fietsplan wordt steeds vaker door werkgevers gedaan en is ook zeker het overwegen waard. Dit houdt in dat de werkgever de mogelijkheid biedt voor het personeel om op een fiscaal mogelijke manier een fiets van de zaak te kunnen aanschaffen. En je raadt het al: fietsen is goed voor de gezondheid, dus dit is een goed alternatief. Hoe dan ook is het een goed idee om bij jouw bedrijfspand ook te beschikken over een overkapte fietsenstalling. Het is natuurlijk fijn als jij als werkgever deze mogelijkheid biedt, want zo kan jouw personeel altijd de fiets kwijt dichtbij het bedrijfspand.

Waardering uitspreken

Als je personeel iets goeds heeft gedaan, laat dit als werkgever dan ook vooral aan hen weten. Geef werknemers zo nu en dan eens een complimentje. Of ze nu een nieuwe klant hebben binnengesleept of een nieuwe doelstelling hebben behaald: als je hen wat waardering geeft zullen zij dit leuk vinden.

Probeer te variëren

Om je personeel tevreden te houden is het goed om als werkgever na te denken over variërende werkzaamheden. Probeer ervoor te zorgen dat jouw medewerkers niet elke dag hetzelfde moeten doen. Uiteraard komt het wel vaak overeen, maar het kan leuk zijn om hen af en toe wat afwisseling te bieden. Zo blijft het gevarieerd en zullen zij waarschijnlijk meer plezier hebben in het werk.

Organiseer vrijmibo’s en bedrijfsuitjes

Personeel in je bedrijf is ook sneller tevreden als er leuke dingen worden georganiseerd. Denk bijvoorbeeld aan de wekelijkse vrijmibo. Het is een kleine moeite om het te organiseren en je zorgt er op deze manier voor dat het personeel zich kan vermaken. Dit geldt ook voor het organiseren van bedrijfsuitjes. Doe dit minimaal één keer per jaar. Niet alleen is het leuk om op pad te gaan met het hele bedrijf, ook kan het personeel een betere band opbouwen met elkaar. Je bent op deze manier even niet in de werksfeer en dit kan een positieve manier zijn om het personeel tevreden te houden.

Bovenstaande tips kunnen jou er als werkgever bij helpen om jouw personeel tevreden te houden. Het is belangrijk dat je dit probeert te realiseren, want tevreden personeel draagt vaak bij aan een hogere productiviteit. Voor beide partijen is het in dit geval gunstig, dus ga hier zeker mee aan de slag!

Personeelsverenigingen bestaan al heel veel jaar. Het is een vereniging binnen een bedrijf waar u als werknemer van dit bedrijf lid van kunt worden. De personeelsvereniging is binnen veel bedrijven vooral bedoelt om de saamhorigheid te bevorderen. Zo worden er uitstapjes en feestjes georganiseerd, maar zorgen zij ook vaak ook voor een attentie wanneer iemand jarig of ziek is.

Ook wanneer medewerkers een probleem ervaren, persoonlijk of op het werk, wordt er vaak ook even om raad gevraagd bij de personeelsvereniging. Deze taken horen al sinds jaar en dag bij het pakket van de personeelsvereniging. Dit wil echter niet zeggen dat de vorm de afgelopen jaren niet veranderd is. Daarom zijn we ook benieuwd welke trends zich voordoen binnen de personeelsvereniging binnen uw bedrijf en of dit trends zijn of dat het hier om blijvende veranderingen gaat.

Om deze trends te signaleren doen we onderzoek naar personeelsverenigingen in Nederland.

Joinby.app, Personeelsvereniging.nl en de Federatie van West-Nederlandse Personeelsverenigingen doen een onderzoek naar de trends en status van de personeelsvereniging in Nederland.

Het onderzoek kan anoniem worden ingevuld.

Deelname aan het onderzoek kan door hier te klikken!

Namens Joinby.app, Personeelsvereniging.nl en de Federatie van West-Nederlandse Personeelsverenigingen dank voor uw deelname!

Bent u op zoek naar een schitterende vergaderlocatie in een mooie omgeving? Vergader bij dit 24-uurs arrangement in een prachtige villa in Doetinchem. Deze villa heeft een mooie ligging waarbij zowel de drukte in het centrum als de rust in het bos opgezocht kan worden.

Prachtige villa

De schitterende monumentale en karakteristieke villa zorgt voor een unieke ambiance. Het hotel beschikt over meerdere vergaderruimtes voor verschillende groepsgroottes. Alle ruimtes zijn sfeervol ingericht en zijn voorzien van uitstekende audiovisuele apparatuur, gratis WIFI en een espressobar. Het hotel heeft 42 hotelkamers die allemaal een eigen stijl en inrichting hebben. De combinatie van een historisch gebouw en de moderne inrichting zorgt voor de perfecte sfeer.

Geheel verzorgd

In het 24-uurs arrangement zit alles wat u nodig heeft. U kunt de hele dag gebruik maken van koffie, thee en water. Ook kunt u genieten van heerlijk fruit, snoepjes en de echte achterkoekjes. Tussen de middag ontvangt u een perfect verzorgde lunch. Aan het eind van de dag kunt u zich laten verrassen door de chef bij het @rthur’s driegangen verrassingsdiner. Na een heerlijke rustige nacht in het prachtige hotel kunt u er de volgende dag weer fris en fruitig tegenaan. Zeker als u alle lekkernijen van het ‘Live Cooking’ ontbijt geproefd heeft.

Wilt u heerlijk genieten en sfeervol vergaderen in deze prachtige villa in Doetinchem?

8-uurs vergaderarrangement

Op zoek naar een inspirerende en stijlvolle vergaderlocatie aan de kust? Dan is dit 8-uurs vergaderarrangement iets voor u. Stijlvol vergaderen met uw gezelschap in een prachtige zaal en tussendoor heerlijk uitwaaien op het strand. Met dit arrangement wordt vergaderen succesvol en ontspannen.

Vergaderen in Noordwijk

Het 4-sterren hotel in Noordwijk aan Zee telt zes multifunctionele vergaderzalen die variëren in een grootte van 50 tot 300 m3. Alle zalen zijn voorzien van alle moderne communicatie- en/of presentatieapparatuur. De zaal beschikt over een flip-over met toebehoren, een Click & Share Draadloos Presentatie Systeem en gratis draadloos internet.

U wordt ontvangen met mini muffins en u kunt de hele dag onbeperkt gebruik maken van koffie en thee. Om de inwendige mens tevreden te stellen krijgt u een uitgebreide lunch die bestaat uit koude en warme gerechten. Verder is er vers fruit en luxe fruitwater in de zaal aanwezig. Na de vergadering kunt u heerlijk bijkomen bij de eigen Beach Club van het hotel. Hier kunt u 365 dagen per jaar genieten van de zee en het strand in een luxe en warme Ibiza-vibe.

Wilt u ook stijlvol vergaderen aan de kust in Noordwijk aan Zee?

Top 3 Vergaderlocaties in de Achterhoek

In de Achterhoek zijn er veel mooie locaties waar u kunt vergaderen. Vergaderen met overnachting in een monumentaal pand, vergaderen aan het strand of in een prachtige natuurrijke omgeving . Alles is mogelijk in de Achterhoek!

Plan uw volgende vergadering op één van deze locaties.

24-uurs vergaderarrangement in een monumentaal pand in Lochem
Uniek en eigenzinnig! Een van de meeste bijzondere en exclusieve vergaderlocaties van de Achterhoek. Deze prachtige vergaderlocatie is gevestigd in Lochem in een monumentaal pand uit 1870. De goede service, de ingetogen luxe en de bijzondere ambiance zullen uw vergadering tot een succes maken.

Halve dag vergaderen aan het strand in Winterswijk
U heeft alle benodigde materialen tot uw beschikking bij deze locatie in Winterswijk. De rust en de charme van de locatie in combinatie met de hoogwaardige gastronomie en de Achterhoekse gastvrijheid zorgen voor een succesvolle vergadering. Afsluiten met een drie-gangen surprise diner maakt uw vergadering compleet.

4 uur landelijk vergaderen in een verbouwde boerderij in Vethuizen
Een unieke vergaderlocatie met veelzijdige vergaderruimtes. Standaard voorzien van beamer, flip-over en gratis WIFI. Landelijk vergaderen in een prachtige natuurrijke omgeving met een prachtig uitzicht.

Buiten deze top 3 om heeft de Achterhoek nog veel meer prachtige vergaderlocaties te bieden. Bent u op zoek naar andere vergaderlocaties in de Achterhoek?

Na een actieve dag vergaderen heerlijk ontspannen en genieten van alle faciliteiten die het Wellness Hotel in Etten-Leur te bieden heeft. Het hotel bevindt zich in een natuurrijke omgeving nabij de binnenstad van Etten-Leur.

Alles wat u nodig heeft

Het hotel beschikt over tien multifunctionele vergaderzalen met een capaciteit voor 350 personen. Een geschikte zaal voor elke gelegenheid. Alle benodigdheden, zoals een beamer en schrijfmateriaal worden ter beschikking gesteld. Ook wordt voor ijswater en meeting mints gezorgd. Het hotel beschikt over 72 ruime en sfeervol ingerichte hotelkamers en een eigen Wellness Center. Na uw vergadering kunt u heerlijk ontspannen met een schoonheidsbehandeling of in één van de sauna’s.

Succesvol vergaderen

Een volledig verzorgde vergadering met alles erop en eraan. Bij ontvangst wordt u koffie of thee aangeboden met diverse lekkernijen. Tijdens de lunch kan er genoten worden van luxe broodjes of een lunchbuffet. De dag zal afgesloten worden met een drie-gangendiner. Om bij te komen van de vergadering kunt u gebruik maken van het luxe BLUE Wellness Trivium. De volgende ochtend kunt u er weer fris en fruitig tegenaan na een heerlijk ontbijt van het uitgebreide ontbijtbuffet. U heeft alles bij de hand om succesvol en uitgerust te kunnen vergaderen.

De ideale locatie voor een succesvolle vergadering!

Het restaurant gelegen in het gastvrije Zeddam, Montferland, is bij uitstek een geschikte vergaderlocatie. Het restaurant kan worden omgetoverd tot een vergaderzaal en worden voorzien van vergaderfaciliteiten. U heeft daarbij prachtig uitzicht over de molen.

Geniet tijdens de vergadering van een heerlijke lunch, bestaande uit pannenkoeken. Wilt u tijdens de vergadering gebruik maken van koffie en thee? Geef dit dan aan bij de boeking. Benieuwd naar het bosrijke Montferland? Maak een heerlijke wandeling door Montferland.

Sfeervolle vergaderlocatie in hartje Zeddam

In de mooiste straat van Zeddam ligt het pannenkoekenrestaurant. Zeddam is gelegen aan de rand van het bosrijke Montferland. Het pannenkoekenrestaurant is niet zomaar een restaurant! U kunt genieten van een klassieke pannenkoek of u laat verleiden door één van de bijzondere specialiteiten. Kiest u voor een salade of voor één van de andere gerechten.

In één van de oudste panden van Zeddam gaan jong en modern gepaard met een vleugje nostalgie.

We hebben alles in huis voor een geslaagde bijeenkomst.

Vergaderruimtes in alle soorten en maten, met altijd gratis wifi. Interactieve beamers en kamerbrede glazen schrijfwanden. Een landgoed voor de benodigde ontspanning. Verrassende ruimtes die je nergens anders ziet. Wij denken aan alles. En jij? Jij hoeft je alleen maar te richten op die training, workshop, vergadering of netwerkborrel.

Workshops & Breaks

Tussendoor of na een intensieve dag is het prettig even met iets heel anders bezig te zijn. Lekker afwisselend. De natuur in bijvoorbeeld. Dat zorgt voor ontspanning, creëert een positieve groepssfeer en stimuleert de creativiteit. Teambuilding, een workshop bamboe, schapen drijven, outdoor cooking, een sportieve bootcamp… Of doe je liever iets met een knipoog, zoals onze ‘Tasting in the Dark?

Vijf verrassende plekken die je nergens anders vindt.

Ruimtes, bijzondere locaties en concepten die werken. Iets toevoegen. Waaruit je inspiratie put. Samen broeden op nieuwe ideeën. Je wordt uitgedaagd net dat stapje verder te gaan. Bereikt meer dan verwacht. Geniet van de onalledaagse sfeer.

Kaban:
Een boomhut, gemaakt van duurzaam hout. Je bevindt je middenin de natuur. Tussen de bomen. Met vrij uitzicht op het omringende bos. Je ziet het ven. Heerlijk stil. Vanbinnen is de KABAN wit, sereen en tijdloos. Om rustig te vergaderen. Voor een klein feest, of unieke borrel die je nooit meer vergeet. Als bijzondere locatie voor een droombruiloft. Voor een heerlijke tijd.

De KABAN beschikt over een eigen opgang, een werkruimte van 48 m2, 2 satellietjes (break-out), wifi en een terras (80m2) met een fenomenaal uitzicht.

Het Huis van:
In Het Huis Van vind je een gezellige retro huiskamer met woonkeuken en eigen terras. Om informeel samen te werken, voor private dining, een borrel, diner of gewoon een gezellige avond. Wat je wilt!

De Vernieuwing:
De Vernieuwing is een innovatieve ruimte voor 12 personen. Met allerlei middelen die creatieve processen ondersteunen. Hier werk je in kleine groepen effectief aan vernieuwing en innovatie. Kom je samen. Raak je snel geïnspireerd. Afgezonderd, op je eigen manier. Voor originele ideeën.

Pop-up vergaderen:
In de lente en zomer kom je ook naar Kapellerput voor een ontspannen brainstorm of in alle rust buiten vergaderen. Dat kan hier gewoon! Kies zelf een mooi plekje uit in het bos of op de hei. Of zit je liever in wei? Want waarom zou je binnen werken als het buiten lekker weer is?

Buitentheater:
Op een prachtige plek op ons landgoed. Middenin de natuur. Bevindt zich een openluchttheater. Met tribune en het bos als decor. Voor maximaal 200 personen.

Smaakvol vergaderen in Heelsum

Met tien verschillende vergaderzalen biedt dit hotel in Heelsum een capaciteit tot 175 personen. De verschillende ruimtes zijn geschikt voor diverse doeleinden. Het hotel maakt vergaderen smaakvol en bijzonder. Zeker in combinatie met een diner in Restaurant de Kromme Dissel dat bekroond is met een Michelinster. Ook zakelijk overnachten bij deze locatie is geen probleem dankzij de 71 comfortabele hotelkamers.

Succesvol vergaderen in een van de zalen

Dankzij de vele gemakken waar elke ruimte van is voorzien, is er voor iedere gelegenheid een passende vergaderzaal. Het hotel maakt van elke bijeenkomst een culinaire beleving. Met de langst aaneengesloten Michelinster van Nederland, weet het hotel wat eten met je kan doen. Het biedt een basis voor samenwerking, passie en voor vernieuwing. Zo is er een ruime zaal voor grootschalige presentaties, beschikken we over kleinere discussieruimtes voor besloten meetings en zijn er lichte werkruimtes aanwezig die ideaal zijn voor meerdaagse bijeenkomsten.

Wil je je zakelijke bijeenkomst combineren met een leuke activiteit om de teamspirit te versterken

Ben je op zoek naar een activiteit waarbij de deelnemers hun zinnen even kunnen verzetten? Bij dit hotel worden tal van faciliteiten aangeboden waarmee je van je zakelijke bijeenkomst een onvergetelijke dag kunt maken. Met foodcolleges van de chef, kookworkshops, wijnproeverijen en golfclinic is deze locatie geschikt voor verschillende teambuilding activiteiten.

U kunt hier dus niet alleen vergaderen maar ook culinair genieten of werken aan de teambuilding.

Vaals, het hoogste punt van Nederland, waar Nederland, België en Duitsland samenkomen. In het prachtige Limburgse heuvelland pronkt ons 15e eeuwse kasteel in al haar glorie. Luxe en stijl in een historische atmosfeer. Met allure VERGADEREN! Een schitterende locatie, on-top service door de

Maître ‘B en een grote verscheidenheid aan vergaderruimtes; het prachtige landgoed van het Kasteel is de ideale locatie voor uw vergadering, heisessie, teamevent, bedrijfsfeest of productpresentatie.

Meeting & Events

Onze locatie heeft 22 vergaderruimtes met een capaciteit tot 350 personen. Onze grootste vergaderruimte heeft een oppervlakte van 330m2 en beschikt over een eigen lounge. Alle ruimtes zijn voorzien van moderne audiovisuele middelen. Daarnaast beschikken we over 3 buitenterrassen welke toegang hebben tot onze kasteeltuin; een ideale plek voor recepties en barbecues.

Chef-kok Robert Levels laat u in ons restaurant “In de Oude Watermolen” kennismaken met Zuid-Limburg. Robert Levels is altijd werkzaam geweest in de top-gastronomie van Nederland en heeft zijn sporen verdiend in diverse sterrenrestaurants. Zijn signatuur proeft u terug in elk gerecht, van amuse tot dessert. Geïnspireerd door de omgeving en vol passie bereidt het team van Robert de mooiste gerechten met de allerbeste verse biologische lokale producten