Category

Nieuws

Category

Bijna ieder bedrijf heeft een magazijn waarin de goederen liggen opgeslagen. Om een efficiënt proces te kunnen hanteren is het belangrijk om te weten dat de gekozen organisatievorm, inrichting van het magazijn, routing en lay-out, werkwijze van het personeel, keuze van de interne transportmiddelen en aansturing van magazijnactiviteiten met elkaar zijn verbonden. In dit artikel leest u waar u rekening mee dient te houden bij het inrichten van het magazijn. Mocht u er zelf niet uitkomen met Magazijninrichting via Multitube.nl weet u zeker dat u een optimale magazijninrichting heeft. ​

Waar u op moet letten bij het inrichten van het magazijn?​

Expeditie​
De werkzaamheden voor de ontvangst van goederen en expeditie zijn bij veel bedrijven hetzelfde. Dit houdt in dat dezelfde hulpmiddelen (laad-losfaciliteiten en interntransportmiddelen) worden gebruikt. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van dezelfde in-en uitgangen dient er op het terrein rekening gehouden te worden met manoevreermogelijkheden. Tevens dient er zichtbare scheiding te zijn tussen ontvangen en te verzenden goederen. ​

Het is van belang dat de grootte van de zendingen wordt gemeten. Hiermee kan worden bepaald hoeveel ruimte er nodig is voor de in-en uitgaande expeditie. Tevens is het van belang om te weten of de goederen ‘bont’of op route in de expeditieruimte geplaatst mogen worden. Dit heeft te maken met de ruimte die nodig is voor het opslaan van goederen. ​

Opslaggebied ​
Ieder bedrijf hanteert zijn eigen opslagmethode. De werkmethodes die worden gehanteerd zijn bepalend voor de keuze van het opslagsysteem. De opslagsystemen die het meest voorkomen zijn: de palletstelling en de legbordstelling. ​

De palletstellingen: de stellingen worden conform de route opgesteld. Aan het begin van het opslaggebied heeft de bestuurder van het transportmiddel de mogelijkheid om het juiste gangpad te kiezen. Wanneer het een lang gebied betreft is het aan te raden om onderdoorrijgangen te maken. Hiermee voorkom je onnodig lange transporttijden.​

Tevens geldt dat de keuze van de interne transportmiddelen van groot belang zijn voor de nodige ruimte. De richtlijnen die gelden voor de gangpaden zijn 3,8 meter breed bij een vorktruck en 2,8 meter breed bij reachtruk. ​

Een smallegangentruck wordt gebruikt wanneer op hoogte wordt verzameld. De orderverzamelaar gaat met de smallegangentruck omhoog om goederen boven de twee meter te verzamelen. Voor de smallegangentruck geldt dat het gangpad minstens 2 meter dient te zijn. ​

Legbordstellingen: vooral handig om te gebruiken bij kleingoedartikelen. Een breed assortiment ligt op een relatief klein oppervlak. Hierdoor blijven de loopafstanden voor de orderverzamelaar beperkt. De orderverzamelaar zal een U-vormig hoofdpad afleggen wanneer er meerdere orders tegelijkertijd worden verzameld. De zijpaden staan loodrecht aan beide zijden van het hoofdpad. Langs de zijpaden staan de stellingen opgesteld. De interne transportmiddelen die worden gebruikt zijn de magazijnwagen of de verzameltruck. ​

Controle inpakgebied​
Het controle-inpakgebied ligt aan het einde van het orderverzamelproces en dient aan te sluiten op het expeditieruimte. Het inrichten van deze ruimte wordt bepaald door de werkmethoden in het verzamelgebied en volume van de goederen. De totale ruimte die nodig is wordt bepaald op basis van het aantal personen dat voor de werkzaamheden in dit gebied noodzakelijk is en de toegepaste hulpmiddelen. Tevens dient er rekening te worden met extra ruimte voor de klaargezette orders, opslag voor verpakkingsmateriaal en ander hulpmateriaal. ​

Effectiviteit​
Voor een juiste keuze dient er een inventarisatie gemaakt te worden van de werkmethode, de wijze van aansturing in het magazijn en de kwantificering van de werkhoeveelheden. ​

De gegevens omtrent de werkmethode en de fysieke aard van de goederen zijn de basis voor een goede lay-out. De effectiviteit hangt nauw samen met de mate waarin alles door de medewerkers wordt geaccepteerd. Deze medewerkers dienen bij de beslissingen worden betrokken. ​

Sta je op het punt om een nieuwe HP printer aan te schaffen? Dan heb je flink wat keuzes te maken. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden op het gebied van printers dat het echt wel handig is om te weten waar je op moet letten. We geven je dus ook graag een aantal handige tips waardoor jij straks precies weet welke HP printer je in huis moet halen.

1. Waar wordt de printer gebruikt?

Kijk ten eerste naar het uiteindelijke doel van de printer. Wordt deze op kantoor gebruikt? Dan kun je er vanuit gaan dat je een andere printer zoekt dan voor thuisgebruik. Kijk natuurlijk ook naar de hoeveelheid prints die er met de printer gemaakt zouden moeten worden. Wordt er dagelijks geprint, of heel onregelmatig?

2. Wat wordt er geprint?

Wat voor prints zullen er vooral gemaakt worden? Heb je een kleurenprinter nodig of kan ook een zwart-wit printer voldoen? Afhankelijk van deze keuze heb je natuurlijk ook weer bepaalde cartridges nodig. Je hebt HP cartridges in kleur en in zwart-wit, maar kunt in sommige gevallen ook een print abonnement afsluiten.

3. De juiste cartridges bestellen

Wanneer je een printer koopt wordt deze natuurlijk met cartridges geleverd. Maar wat als deze cartridges op zijn? Ga je zelf op zoek naar nieuwe cartridges, of sluit je een print abonnement af en laat je de cartridges automatisch toesturen? Een print abonnement is bijvoorbeeld alleen mogelijk bij specifieke HP printers. Houdt daarnaast sowieso rekening met het feit dat je de echte HP cartridges wilt gaan bestellen om zowel de kwaliteit van de printer als van de prints hoog te houden.

4. Inkjet- of laserprinter?

HP printer uitkiezen

Net als andere merken biedt ook HP verschillende inkjet- of laserprinters aan. Er zitten natuurlijk best wat verschillen tussen de twee verschillende soorten printers. Het grootste verschil zit hem in de printtechniek. Een inkjet printer werkt met inkt (de inkt wordt door kleine gaatjes uit de printkop op het papier gespoten) en de laserprinter werkt met een laser. Het nadeel van een inkjetprinter is dat de printkop uit kan drogen (de inkt is namelijk vloeibaar). Of je voor inkjet- of laser kiest hangt dus af van de hoeveelheid prints die er dagelijks of wekelijks gemaakt zullen worden (zie punt 1). Wordt er veel geprint? Dan kies je voor inkjet. Wordt er weinig geprint? Dan is een laserprinter een verstandige keuze.

5. Het budget

Iedere printer komt natuurlijk met een eigen prijskaartje: vaak afhankelijk van de mogelijkheden van de printer en de kwaliteit van de prints die gemaakt moeten worden. Een printer waar iedere dag hoge kwaliteit drukwerk voor allerlei vergaderarrangementen mee verricht moet worden zal natuurlijk duurder in aanschaf zijn dan een printer die wekelijks voor een kleine printopdracht ingezet zal worden.

6. Kijk naar de codes

Veel HP printers hebben vreemde codes op het einde in de vorm van kleine lettertjes. Let goed op deze lettertjes! Ze hebben namelijk ieder een essentiële betekenis. Zo is een fwd model printer bijvoorbeeld geschikt om te faxen (f), heeft deze wireless capability (w) én kan er automatisch dubbelzijdig geprint worden (d).

Als bedrijf kan het ontzettend voordelig zijn om een schoonmaakbedrijf in te huren. Niet alleen houd jij zo meer tijd over voor je ondernemerschap, het zorgt er ook voor dat de schoonmaak altijd goed geregeld is. Zo kunnen jij en je medewerkers zorgeloos aan het werk, en zorgt het schoonmaakbedrijf dat alles in orde komt. Maar wat voor voordelen brengt het inhuren van een schoonmaakbedrijf nog meer met zich mee? We leggen ze je graag voor.

1. Lokale contacten

Is de onderneming gevestigd in een stad zoals bijvoorbeeld Amsterdam? Dan kies je natuurlijk voor een schoonmaakbedrijf Amsterdam. Zo steun je niet alleen de lokale economie, maar is het team professionele schoonmakers ook nog eens nabij; en dat betekent dat je ze ook in spoedgevallen makkelijk in kunt zetten. Daarnaast is de kans groot dat ook andere ondernemingen in de omgeving gebruik maken van datzelfde schoonmaakbedrijf; en dat levert je natuurlijk meteen de nodige ervaringen en recensies op.

2. Het personeel blijft productief

Er wordt vaak gebruik gemaakt van schoonmaakmiddelen met allerlei chemicaliën die voor irritaties en vermoeidheid kunnen zorgen. Een schoonmaakbedrijf maakt daarentegen vaak gebruik van milieuvriendelijke, schone en veilige producten wat zorgt voor minder ziekteverzuim onder het personeel.

3. Binnen het budget blijven

Hoewel het inhuren van een schoonmaakbedrijf je natuurlijk een deel van je budget kost, overschrijdt je over het algemeen geen grenzen. Waar je normaliter geld kwijt zou zijn aan personeelsuren, schoonmaakmiddelen en andere zaken, ben je dat budget in dit geval kwijt aan een professionele schoonmaakploeg. Dit schoonmaakbedrijf heeft alle middelen én machines die nodig zijn om goed en snel schoon te maken; zonder dat jij hier extra geld aan kwijt bent.

Kantoor schoonmaken

4. Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Schakel je de diensten van een groen schoonmaakbedrijf in? Dan draag je ook je steentje bij aan het milieu. Deze schoonmaakbedrijven gebruiken namelijk alleen milieuvriendelijke schoonmaakproducten en oplossingen. Niet alleen zorgt dit voor een goede gezondheid van je bedrijf, maar ook voor een verbeterde leefomgeving. En ook dat is een stukje maatschappelijk verantwoord ondernemen!

5. Aanvullende diensten

Is er een congres geweest, of moet de vloerbedekking een keer goed gereinigd worden? Dan heb je direct het benodigde contact bij de hand. De meeste schoonmaakbedrijven leveren namelijk ook aanvullende diensten die goed van pas kunnen komen.

6. Voldoen aan regels en wetten

Een goede schoonmaak is ontzettend belangrijk, en een schoonmaakbedrijf weet precies aan welke regels en wetten zij moeten voldoen. Zo zorg je ervoor dat jouw kantoor altijd goed voor de dag komt en aan alle gezondheidsvoorschriften voldoet!

 

De centrale commerciële organisatie van van der Valk groeit in 2018 verder in het professionaliseren van haar dienstenpakket richting de gast, klant, en interne organisatie. Het one-stop shop concept voor het maken van overkoepelende corporate afspraken en het plaatsen van meeting aanvragen voor alle 69 aangesloten vestigingen blijft de kern van onze activiteiten maar daarnaast zijn wij volop in ontwikkeling op het gebied van digitalisering en het verwezenlijken van duurzame samenwerkingen met onze relaties. Ontzorgen, meedenken en flexibiliteit,  dat staat bij Valkbusiness centraal.

In het vooruitzicht ligt bijvoorbeeld een nieuwe corporate online boeking portal met als doel een nog gebruiksvriendelijker platform en customer journey in het boekingsproces voor u en uw interne klanten. Deze zal zoals nu gepland staat in het eerste kwartaal van 2019 live gaan. Daarnaast is Valkbusiness ook bezig met het opzetten van een Valkbusiness nieuwsbrief als ook centrale account rapportage voor periodieke evaluaties met onze zakelijke accounts.  Het laatste weten we dat daar al enige tijd vanuit de zakelijke boekers veel behoefte naar is en vinden het essentieel daar gehoor aan te kunnen geven.

Op het gebied van nieuw product aanbod is op 1 Oktober het spectaculaire van der Valk Amsterdam-Amstel geopend, 206 kamers, 11 hightech vergaderzalen, 2 restaurants en bar. Tevens is dit het eerste hotel van de keten binnen de ring van onze hoofdstad. Zoals u gewend bent van van der Valk is de locatie dichtbij de uitvalswegen en heeft goede parkeergelegenheid bij het hotel.  In Breukelen A2 is de afgelopen 6 maanden hard gewerkt aan een nieuwe vergadervleugel en vanaf vorige maand heeft zij haar zalencapaciteit vergroot naar circa 1.500 m2 waarvan de grootste ruimte 400 personen in theater opstelling.

Bent u geïnteresseerd in een samenwerking met Valkbusiness, dan verzoeken wij u contact op te nemen via email info@valkbusiness.nl of telefoonnummer 088 0246401. Alle informatie staat tevens vermeldt op onze website;  www.valkbusiness.nl

VERRASSENDE VERGADERLOCATIES

VANZELFSPREKEND VAN DER VALK

Iedere werkgever streeft er natuurlijk na zijn of haar personeel zo tevreden mogelijk te krijgen. Dit is niet alleen goed voor de werksfeer, maar ook voor de productiviteit. Maar is dit wel echt zo? Uit diverse onderzoeken is namelijk gebleken dat tevreden werknemers juist wat passiever zijn dan ontevreden medewerkers. Ook zijn tevreden medewerkers minder makkelijk aan te sporen tot verandering. Zij zijn immers al tevreden over hun werkomgeving en waarom zou dit veranderd moeten worden.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat u er als werkgever er naar moet streven om alleen maar ontevreden medewerkers te hebben. Dus zijn er binnen het bedrijf grote problemen dan moeten deze uiteraard wel verholpen worden.

Wij hebben uitgezocht wat de top 5 ergernissen is op het werk:

  1. Het gebruik van de mobiele telefoon tijdens vergaderingen of tijdens gesprekken met collega’s
    De spreker of collega ervaart of hij of zij niet belangrijk genoeg is om naar te luisteren. Dit is vaak ook het geval. Veel mensen kunnen namelijk maar 1 ding tegelijk en wanneer iemand druk is met de telefoon is het lastig om ook nog het gesprek dat de ander aan het houden is te volgen.
  2. Te laat komen. Niet alleen werkgevers irriteren zich een personeel dat te laat komt, maar ook onder collega’s is dit een belangrijke bron van ergernis. Het is op deze manier lastig om afspraken en planningen te maken.
  3. Het steeds blijven rond mailen van onbelangrijke mails in de CC. Vaak is de afspraak in bedrijven dat al de mailcorrespondentie naar iedereen die hier bij betrokken is wordt doorgestuurd. Dit kan in veel gevallen handig zijn, maar vaak merken we ook dat mensen hier in doorslaan en ook niet relevante mails door te blijven sturen in de CC. Op deze manier lopen mailboxen over en verlies je ook het overzicht in wat nu belangrijke en onbelangrijke mail is.
  4. Onfrisse geur op kantoor. Ook dit staat al jarenlang bovenin de lijst met ergernissen op kantoor. Niet allen collega’s die onfris ruiken zijn een bron van ergernis, maar ook vieze kantoor luchten kunnen als zeer storend worden ervaren. Mensen kunnen zich hier slecht door concentreren. Is dit bij u op kantoor het geval, maar heeft u geen idee waar dit vandaan komt. Laat dan een geuronderzoek door strooming.nl uitvoeren en de bron van de stank wordt snel opgespoord.
  5. We sluiten deze top 5 van ergernissen af met roddelen over collega’s. Dit kan grotere gevolgen hebben dan wij ons vaak beseffen. Iemand kan er zelfs overspannen door raken, omdat hij of zij zich persoonlijk aangevallen voelt. Natuurlijk roepen we allemaal dat we dit niet doen, maar er worden zo’n 600.000 nederlands gepest op het werk. Natuurlijk is niet al het roddelen gelijk pesten, maar het kan wel zo overkomen.

 

Bent u voor zaken veel onderweg? Dan weet u vast hoe vermoeiend al dat reizen kan zijn. Vroeg opstaan om op tijd op uw afspraak te zijn en de files te vermijden. Reizen met de trein kan dan een goed alternatief zijn alleen ook dit vervoersmiddel is helaas niet altijd even betrouwbaar.

Herkent u zich in bovenstaande? Dan is een Privechauffeur misschien wel iets voor u! Natuurlijk is het niet zo dat u dan niet in de file terecht kunt komen, maar het voordeel is dat u zelf niet op het overige verkeer hoeft te letten en u lekker op de achterbank bijvoorbeeld wat voorbereidend werk kunt doen voor de afspraken die u die dag heeft.

Ook hoeft u zich geen zorgen meer te maken over het vinden van een parkeerplek. Uw chauffeur kan u voor de deur afzetten en terwijl u in de afspraak zit zoekt uw chauffeur een geschikte parkeerplek. Op deze manier bespaart u tijd, maar bovenal veel stress!

We hebben vier voordelen voor u op een rijtje gezet:

Tijdsbesparing
Het is niet zo dat de reis met een privé chauffeur korter wordt of minder lang duurt, maar u kunt uw tijd wel nuttig besteden. Zo kunt in de auto nog even de punten voor de afspraak doornemen. Of bijvoorbeeld uw mail beantwoorden. Op deze manier wordt de tijd die in de auto zit geen verloren tijd, maar gewoon nuttige werktijd.

Ontspanning
Het kan zijn dat het verkeer u veel stress oplevert. De vele auto’s die om u heen rijden. Die bestuurder die niet oplet en ook dat telefoontje wat u nog onderweg af wilt handelen. Het kan dan ontspannend werken wanneer u niet op het verkeer hoeft te letten en u zich onderweg gewoon met andere zaken bezig kunt houden. Of zelfs een dutje kunt doen.

Comfortabel
U kunt er voor kiezen om een privé chauffeur met of zonder auto te huren. Wanneer het zonder auto is wordt u met uw eigen auto naar de plaats van bestemming gebracht. Mocht u er voor kiezen om een chauffeur met auto te kiezen dan kunt u natuurlijk ook een keuze maken in het type auto. Meer beenruimte achterin of wellicht zelfs tv-schermpjes achterin voor de nodige ontspanning.

Veiligheid
Het kan ook zijn dat u kiest voor een privé chauffeur, omdat u tijdelijk zelf geen auto kunt rijden. Bijvoorbeeld door een gebroken arm of andere gezondheidsklachten. Het is dan verstandig om u te laten rijden. Sterker nog het is dan niet eens toegestaan om zelf een auto te besturen.

The Mobility Group biedt kwalitatief hoogwaardige parkeer- en vervoersoplossingen. Of het nu gaat om chauffeursdienstenvalet parkingshuttle services of het volledig uit handen nemen van alle mobiliteit tijdens een event. Met ons track record van ruim 20 jaar bent u bij ons verzekerd van onderscheidende service tegen scherpe tarieven.

Verdiep u eens in de mogelijkheden en buig uw ergernis om tot iets nuttigs!

 

Stel je voor: je krijgt je droombaan aangeboden, maar deze bevindt zich aan de andere kant van het
land… en je kan echt niet op en neer reizen. Verhuis jij voor deze baan?
Natuurlijk is het niet een vaak voorkomende situatie om te verhuizen voor werk. Soms vinden
mensen een baan ver weg die niet per se hun droombaan is. Mensen die werkeloos zijn zullen
misschien ook moeten verhuizen als ze een baan vinden nadat ze lang hebben gezocht. Verhuizen
voor je baan is niet voor iedereen een even zware keuze. Een student die net is afgestudeerd is
meestal eerder bereid om te verhuizen voor een baan dan een volwassen vrouw die met haar man
en kinderen gesetteld is in een woonhuis op een plek waar ook haar sociale kring zich bevindt.
Als het puntje bij paaltje komt en je besluit de baan te nemen, zijn er veel afwegingen die gemaakt
moeten worden voordat je klaar bent om te gaan verhuizen. Om mensen die deze ingrijpende keuze
moeten maken een handje te helpen, hebben wij hier wat informatie en argumenten voor je die
hopelijk helpen bij de keuze.

Verhuizen voor je werk, wel doen?

Als je overweegt te verhuizen voor een baan, is deze baan óf je droombaan, óf je hebt hem hard
nodig. Dit zijn al twee vrij sterke argumenten om te besluiten te verhuizen voor je baan. Het
verhuizen voor een baan moet je zien als een avontuur: een nieuwe begin in een nieuwe stad! Er zijn
kansen om nieuwe vrienden te maken en nieuwe collega’s te leren kennen. Als je het verhuizen als
positieve verandering, zal deze positieve mindset zorgen dat je je goed gaat voelen over verhuizen!
Ook is het leuk om meer te leren over plek waar je naar toe verhuisd om jezelf enthousiast te maken
over de nieuwe stad. Als je al van tevoren weet dat er leuke parkjes en fijne restaurants in de buurt
zijn, zullen deze een groot pluspunt zijn wanneer je de pluspunten en minpunten tegen elkaar
afweegt.

Verhuizen voor je werk, niet doen?

Wanneer je eenmaal gesetteld bent kan verhuizen lastig zijn. Je woonhuis en vriendenkring zijn
moeilijk om op te geven of mee te slepen. Daarnaast moet je eventuele gezinsleden en huisdieren
ook meenemen in een verhuizing. Deze gezinsleden hebben ook activiteiten en vrienden in de
huidige woonplek die ze zouden moeten verlaten om te verhuizen – net als jij. Je moet bereid zijn je
oude leven achter te laten om te verhuizen voor een baan.

Huren of kopen?

Wanneer je hebt besloten dat je gaat verhuizen, komt een nieuwe reeks dilemma’s. Een keuze die
gemaakt moet worden: ga je kopen of huren wanneer je besluit te verhuizen? Een punt om deze
keuze op te baseren is de duur van je nieuwe contract. Als je van tevoren weet dat je een lang
contract hebt, kun je misschien gaan kijken naar een woonhuis. Als je een kort contract krijgt en de
verlenging hiervan nog niet zeker is, is een huurhuis een goede optie. Huren is ook een goed idee
wanneer je op korte termijn moet verhuizen maar graag wat langer nadenkt over een grote keuze
zoals een huis kopen. Dan is eerst voor enkele maanden een huis of appartement huren terwijl je op
koophuizenjacht gaat geen slecht idee.

Staat er binnenkort een beursbezoek of wellicht een open dag op de planning? Steel dan de show met een mooie loper met bedrijfslogo om uw gasten te ontvangen. Dit geeft net even een extra touch en de gasten zullen zich als echte vips voelen wanneer ze over de rode loper uw stand of bedrijf binnen komen lopen.

U kunt deze rode lopers huren bij rodelopers.com. Diverse formaten, kleuren en mogelijkheden!

Mocht u van plan zijn om de loper vaker te gaan gebruiken dan is het ook nog het overwegen waard om er zelf een aan te schaffen en ook dit is mogelijk via dezelfde website.

Soms loop je wel eens op kantoor rond, en denk je tot jezelf: goh, deze mensen weten echt niet hoe ze zich leuk aan moeten kleden… Dan heb ik goed nieuws voor jou, want met een kleine tip kunnen al jouw collega’s er net zo goed uit zien als jij. Natuurlijk zien ze er het beste uit met een klassieke look: met witte overhemden.

Netjes in pak met een wit overhemd

Netjes in pak, we zien het steeds minder. Maar het zou zo een mooie comeback zijn, toch? Iemand die in een mooi pak rond loopt is leuker om naar te kijken, dan iemand die in zijn joggingpak rond loopt. In de meeste gevallen dan tenminste. Maar wat heeft dit met witte overhemden te maken vraag je je af? Het zit allemaal in de combinatie, hoe je een pak draagt en welke uitstraling je daarmee hebt. Een pak moet ten eerste natuurlijk wel netjes zitten, anders schiet je er toch niets mee op. Dan moet het juiste witte overhemd er in. Een optie is dan nog om een leuke bijpassende stropdas uit te zoeken. En vind je een stropdas nou echt helemaal niets? Dan is het voor jou een goed idee om te kijken bij de witte overhemden met  een leuk printje in de boord en manchetten. Als het dan het bovenste knoopje van je overhemd open laat, dan heb je een hartstikke leuke uitstraling. En net als bij stropdassen, kan je  bij deze overhemden ook kiezen tussen een druk of rustig printje. Waar jij zin in hebt.

Hoe voel ik me prettig in een wit overhemd?

Voor sommige mannen kan het dragen van een wit overhemd best eng zijn. Soms schijnen ze door, er komen snel vlekken op en wat als het toch niet helemaal goed zit? Dat doorschijnen, is snel op te lossen. Wat veel mannen doen, is dat ze een wit onder T-shirt dragen onder hun witte overhemd. Dan weet je zeker dat het niet opvalt dat je overhemd doorschijnt. Over de mouwen zit het jasje van je pak, dus daar hoef je geen rekening mee te houden dat die doorschijnen. En ben je bang voor vlekken? Kijk dan gewoon een beetje uit met wat je eet en  waar je bij in de buurt komt. En voor zover als de maat gaat, er zijn genoeg webshops, zoals HemdVoorHem.nl, waar je verschillende overhemden kan bestellen. Als je ze dan lekker thuis gepast hebt en hebt besloten welke jij het beste vindt zitten, dan stuur je de rest terug.

Ondernemen kan vaak een stuk goedkoper. Met deze 7 tips kun jij maandelijks wel tientallen euro’s besparen op jouw zakelijke kosten.

  1. Vaste lasten
    Niet alleen voor huishoudens, maar ook voor bedrijven zijn de maandelijkse vaste lasten vaak een van de grootste kostenposten. Het is dan ook verstandig om hier met enige regelmaat wat onderzoek naar te doen. Je kan bijvoorbeeld gemakkelijk online jaarlijks je energie vergelijken. Zo weet je binnen een paar minuten of je met je contract nog bij de goede aanbieder zit. Door op deze manier jaarlijks alle contracten na te gaan kun je al snel honderden euro’s per jaar besparen. Een slimme consument is een gelukkige consument.
  2. Energie besparen
    Je kan ook zelf je steentje bijdragen aan een lagere energierekening. Begin bijvoorbeeld met het vervangen van alle lampen tot LED verlichting. LED verlichting bespaart tot wel 85% energie op de ouderwetse gloeilamp en gaat zo’n 30 jaar mee. Zet apparatuur ook uit wanneer de ruimte niet gebruikt wordt. Verwarming, lampen en computers kunnen gedurende weekenden en nacht gerust uitgezet worden; verbruiken ze ook zeker geen energie.
  3. Verzekeringen
    Houd de verzekeringen scherp en up-to-date. Wie is er verantwoordelijk voor welke schade en welke dekking heb je nu precies. Het is onnodig om te betalen voor een dekking die je niet nodig hebt of zelfs verzekeringen die al enige tijd overbodig zijn. Houd ook de tarieven goed in de gaten, het zou zomaar kunnen dat je er inmiddels meerdere goedkopere aanbieders zijn. Je kan online gemakkelijk en snel zaken als je aansprakelijkheidsverzekering, inboedelverzekering en autoverzekering vergelijken en er de beste aanbieder uitkiezen. Dit kan je tientallen euro’s op jaarbasis besparen.
  4. Alles-in-1
    Voor zowel verzekeringen als andere vaste lasten biedt een alles-in-1 pakket vaak interessante mogelijkheden. Hoe meer diensten je bij een bepaalde aanbieder aansluit, hoe meer korting je vaak krijgt. Breng bijvoorbeeld al je verzekeringen samen bij de aanbieder die het meeste waar voor je geld geeft.
    besparen zakelijke kosten 2
  5. Automatiseren
    Veel bedrijfsprocessen kunnen geautomatiseerd worden. Deze vaak eenmalige investering levert een constante besparing op lange termijn. Overbodige handelingen worden overgenomen door geautomatiseerde processen wat ervoor zorgt dat personeelsuren efficiënter ingezet kunnen worden.
  6. Schoonmaakplanning
    Veel bedrijven worden buiten kantooruren ondersteund door een schoonmaakservice. De tarieven voor het werken buiten kantoortijden zijn daarentegen een stuk hoger dan de tarieven voor werkzaamheden gedurende kantoortijden. Laat de schoonmaakservice dan dus ook gewoon overdag langskomen. Hiermee kun je een leuke besparing maken op de arbeidskosten.
  7. Controle
    Houd te allen tijde grip op je administratie. Zolang jij een duidelijk overzicht hebt van alle inkomsten en uitgaven is het een stuk gemakkelijker om te zien waar de echte geldvreters zitten.